Gå til innhold

Støydempningsmatter fra biltema, guider?


Anbefalte innlegg

Sitter her den nye pcen og et tomt kabinett, har to stk av den tynneste støydempningsmatta fra biltema. Er det noen guider der ute, eller noen tips(ting jeg bør være obs på...).

Jeg fatter jo at så mange som mulig flate sider bør dekkes...men en guide eller lignende gjør meg alltid tryggere :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt slike matter til min Chieftec Dragon HT. Jeg dekket ikke til noen

ventilasjonshull. Det er enkelt å klippe i mattene - så mål opp og tegn med tusj.

 

Nå har jeg vifteløst PSU - og det surrer bare en kabinettvifte hos meg - så jeg måtte være veldig obs på hvordan luften skulle ledes til HD'ene - (som hos meg står helt øverst i Zalman heatpipe/antivib mount).

 

Etter noen timer syntes jeg det ble lovlig varmt inne kabinettet... etter å ha studert dette litt nøyere fant jeg at den blanke aluminiumen på disse mattene kanskje ikke er så smart. De reflekterer nemlig varme. Dette fiksa jeg glatt med å spraye aluminiumen svart.

 

Pass bare på å ikke montere dem før du er sikker på hvordan de skal stå. Du kan sikkert prøve med litt tape før du tar av limbeskyttelsen. Nårr de først er limt på så må du skrape dem av for å få dem bort.

Lenke til kommentar

Pass bare på å ikke montere dem før du er sikker på hvordan de skal stå. Du kan sikkert prøve med litt tape før du tar av limbeskyttelsen. Nårr de først er limt på så må du skrape dem av for å få dem bort.

joa...errhh...

 

jeg lærte det på den harde måten jeg :p nr2 sidedøra ble feil, måtte rive av...(det jeg klarte)

 

Noen tips til og fjerne det...tenkte og finne en eller annen plastikkbit og skrape av...men tror det limet kan bli slit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...