Gรฅ til innhold

hjelp til supermaskin til 3D...

Anbefalte innlegg

Skal bygge en ny maskin, som jeg fรฅr dekket av jobben - sรฅ trenger ikke tenke pรฅ kostnader. Maskinen skal brukes til 3d modellering og rendering....spesielt sistnevnte er viktig at skjer sรฅ raskt som overhodet mulig (rendering).

ย 

Spรธrsmรฅlet mitt er derfor: Trenger jeg noe sรฆrlig heftig CAD skjermkort? (Har vurdert Realizm 800) Men jeg har fรฅtt inntrykk at skjermkortet kun har en funskjon ved real-time rendering, og ikke ved rendering til disk...er dette riktig? I sรฅ fall er det vel prosessoren(e) jeg bรธr fokusere pรฅ for รฅ fรฅ en sรฅ rask maskin som mulig, eller hva? Tenkte da pรฅ รฅ sette inn 2x Opteron 250 - eller finnes det noe bedre? hvor lett er det รฅ fรฅ tak i 4-veis eller 8-veis hovedkort?

ย 

Setter stor pris pรฅ innspill...

Videoannonse
Annonse

Siden kostnader ikke er din bekymring ville jeg anbefale et dual Opteron CPU system med 4x512 MB RAM (2048 MB), Western Digital Raptor disk (10 000 RPM) til 3DSmax/Maya eller hva du bruker samt dualscreen er veldig kjekt. Jeg kjรธrer 3DSmax pรฅ 2 stk 19" CRT som er pรฅ 1600x1200 hver - en drรธm รฅ jobbe!

ย 

Jeg aner dessverre ikke hvordan de Realizm kortene fungerer i praksis, men tror du i de fleste tilfeller klarer deg fint med et nyere GeForce eller ATI kort.

ย 

Edit, du kan ogsรฅ lese litt i denne posten, dog trรฅdstarteren ikke hadde alleverdens penger รฅ rutte med.

Endret av skag1

Opprett en konto eller logg inn for รฅ kommentere

Du mรฅ vรฆre et medlem for รฅ kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt รฅ melde seg inn for รฅ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nรฅ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...