Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med innlogging til samme område fra alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i ca et års tid nå hatt et "lokalt" nettverk med en stasjonær PC og en Bærbar. Dette nettverket er slik at den stasjonære er koblet med kabel til min d-link, mens den bærbare er koblet til tråløst.

Har ikke hatt store problemer med å dele filer og annet gjennom dette nettverket.

Men det jeg har lagt merke til andre steder er at f.eks. en høgskole der alle brukere kan logge seg inn på samme område uansett fra hvilken maskin de logger på fra.

Det jeg lurer på er om når jeg skal logge meg inn på win xp fra min bærbare maskin, kan jeg da logge meg inn på den brukerprofilen jeg har på min stasjonære. Slik at jeg får opp alle programmene og skrivebordet som jeg har når jeg sitter ved den stasjonære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal klare det må du nesten ha en server som de skal kunne logge seg på, også må du ha xp professional på de andre maskinene...

Skrevet

Joda, dette går fint. Det du må gjøre er å sette opp en PC med en delt mappe som brukerprofilene skal ligge på. Deretter må du inn på brukerkontoene via "Computer Management", i "profile" banen peker du til den delte mappen.

PS: Dette gjøres litt mer elegant hvis du setter opp en Win 2000/2003 domenekontroller, men denne koster jo litt også da ;).

Skrevet

Noen som kan forklare litt mer detaljert?

Win 2000/2003 domenekontroller, er dette et program som gjør dette enkelt? Kan man da logge seg inn på sin bruker gjennom internett også?

• 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...