Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpning av porter med adsl fra BKK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har adsl frå BKK. Leste nettopp i et innlegg at ip 192.168.0.30 ikkje åpna alle portane i adsl modemet likevel. Nokon som kan bekrefte/avkrefte dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

192.168.0.30 er åpen. Problemet er at de som setter opp egen router med denne adressen glemmer / skjønner ikke at de ofte må endre LAN ip adresse range på sin egen router. F.eks hvis du setter opp egen router og denne har som standard 192.168.0.x rangen på LAN ip, så kolliderer denne med Zyxel routeren. 2 routere som er koblet sammen kan ikke ha samme ip range på LAN interface.

Skrevet
Har adsl frå BKK. Leste nettopp i et innlegg at ip 192.168.0.30 ikkje åpna alle portane i adsl modemet likevel. Nokon som kan bekrefte/avkrefte dette.

hvis du går til www.smartehjem.no står det meste der under "spørsmål og svar"

(Som standard er alle portene åpnet mot IP-adresse 192.168.0.30.)

Følgende parametre må brukes for å ha alle porter åpne:

IP-adresse:192.168.0.30

Nettverksmaske:255.255.255.0

Gateway:192.168.0.1

DNS1:62.97.193.3

DNS2:62.97.193.53

Skrevet

Allt funker fint det med ip 192.168.0.30 Det som er problemet er at eg har tilgang til en ftp som består av tre maskiner med forskjellig ip. Maskin 2 og 3 går fint å laste ned fra, men får ikkje lasta frå maskin 1. Får opp mld. at eg bak en NAT router. Dette er eit lite problem i og med at filene er splitta på alle 3 maskinene. Så det var derfor eg lurte på om ip'en åpna absolutt alle portane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...