Marasmus Skrevet 15. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Kort oppsummering: Jeg fikk noen problemer med Netopia-routeren min, og ringte NGT for å høre hva som kunne være problemet. De mente jeg måtte ha ny router, og sendte meg en Cisco 828. Det er nok helt sikkert en god router, men det jeg ikke skjønner er hvorfor det ikke skal være mulig verken for meg eller supportavdelingen å logge på routeren slik at man kan konfigurere den selv. Man er nødt til å ringe supporten, fortelle dem hvilke konfigurasjoner man vil ha gjort, og så må de videresende instruksene til et "konsulent-team" som gjør jobben. Man kan vel trygt si at det er helt uaktuelt å sitte med en så bakvendt router, så den sender jeg i retur. Så får de enten sende meg en ny konfigurerbar Netopia, eller la meg leve med de små problemene jeg har med Netopia-routeren til bindingstiden på abonnementet har løpt ut og jeg kan velge en annen leverandør. Innlegget er vel ment som en advarsel til de som eventuelt vurderer å skaffe seg Nextgentel SHDSL. Sørg for at de ikke sender dere en Cisco 828 Endret 15. januar 2005 av Marasmus Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 15. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2005 Jepp, fikk den samme skiten selv for noen uker siden.. Regner med de har fått en del klager per telefon i det siste. Jeg personlig har vel ringt de ca 8 ganger de siste ukene. Det er helt uaktuelt for meg å sitte med noe slikt skit. Så etter nok en samtale på fredag der jeg etterlyste routeren så fikk jeg beskjed om at de hadde droppet netopia til fordel for en Thomson Speedtouch modell.. Regner med det er slike de kommer til å sende ut til alle shdsl-kundene fremover.. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2005 Ah, det lover jo godt. Får tigge meg til en slik ... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. januar 2005 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2005 Jepp, fikk den samme skiten selv for noen uker siden.. Regner med de har fått en del klager per telefon i det siste. Jeg personlig har vel ringt de ca 8 ganger de siste ukene. Det er helt uaktuelt for meg å sitte med noe slikt skit. Så etter nok en samtale på fredag der jeg etterlyste routeren så fikk jeg beskjed om at de hadde droppet netopia til fordel for en Thomson Speedtouch modell.. Regner med det er slike de kommer til å sende ut til alle shdsl-kundene fremover.. Og alle som sitter med National Semiconductor nettverkskort må ut for og kjøpe en hub, switch eller router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå