siixx0 Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Hei, jeg har comandos 1 (hehe gammelt) men det ville vert kjekt og få spille dette spillet igjen, overt 3 år siden jeg spilte det sist. Når jeg åpner spillet kommert det en error som det står Initialzation Error I CAN NOT FIND DIRECTX5 så derfor, hva må jeg gjøre for å fjerne denne feilen, eller må jeg downloade DirectX 5? Hvis jeg må downloade DX5 så vær så snill og send en link til meg
aadnk Skrevet 17. januar 2005 Skrevet 17. januar 2005 Vel, DirectX skulle være bakoverkompatibel, så det er mulig du må installere den nyeste versjonen på nytt her. Det kan også være nyttig å sjekke ut installasjonen med dxdiag (skriv dette inn i Start -> Run), for å se om en eller annen fil mangler (som i så fall styrker min tro om at dette kan løses ved å reinstallere DirectX). Men det kan også godt hende at spillet rett og slett er for gammelt, og at du således trenger å emulere det med den innebyggede funksjonen i Windows. Dette gjør du ved å velge Egenskaper på EXE-filen -> Compatibility -> Run this program i compatibility mode for:, og sett så operativsystemet til det spillet er laget for. Dersom ikke dette fungerer, må du nok se deg etter en eldre datamaskin med Win95, eller bare emulere det i VMWare. Det er naturligvis også mulig å ha to operativsystemer installer på samme datamaskin, skjønt det er mye å ta hensyn til hvis avstanden mellom disse er for stor. Eksempelvis kan ikke filsystemet du installerer Win95 på være NTFS, hvilket fører til at du muligens må lage en egen partisjon til dette operativsystemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå