Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

pc/db = full internett tilgang.?


Anbefalte innlegg

Har nettoppkjøpt meg en dreambox (parabol tuner) og trenger at både pc og db skal komme seg på nett samtidig. Har ikke lyst til å kjøpe en ruter med masse konfigurasjoner da jeg ikke trenger dette. Hadde tidligere en hub og koblet flere maskiner til nettet via denne. Enkelt og greit.

 

-Mitt spørsmål: Kan jeg få begge parter på nett samtidig ved bruk av en switch?

 

Har ikke penger til å kjøpe noe dyrt og en swith til 3-400 burde være greit nok.

 

 

Litt i tvil her når det gjelder switch...

 

PS: Skal også driver med overføring av filer fra dreamboks og til pc så det må være kontakt mellom pc og boks i tillegg til at begge er på nett.

 

Noen som kan hjelpe en stakkars i nød?

 

på forhånd takk:)

Endret av Neo_mandal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ kan være å sette i et billig nettverkskort og så "brigde" mellom internett og pcen (pcen blir som en ruter) dette gjøres enkelt i "Nettverk og eksterne tilkoblinger" viss du har XP, bare merk begge nettverkstilkoblingene ( lokal tilkobling og lokal tilkobling 2) og så velg "legg til i bro"

 

viss du har en router i fra internett leverandøren så er det bare å kjøpe en svitsj å koble på, men det er forutsatt at ADSL modemet har innebygd Router

Lenke til kommentar

ja, adsl modemet har innebygd router, men tror jeg slo det av her om dagen, er fra telenor, så det var mye stress med det online start greiene som sikkert er kjempeenkelt, men litt for enkelt for meg.. hehe

Bruker bare pppoe nå..

 

hmm, husker ikke engang hvordan jeg får kontakt med adsl modemet engang.. var en ip adresse i explorer, men husker ikke hvilken.

Lenke til kommentar

hmm, adls modemet til min far har 5 porter, kan jeg ikke da bare bruke dette?!

er av den gamle typen til telenor som tidligere var stengt for bruk av flere maskiner, men funker greit nå. litt usikker på om pc og db kan komunisere med hverandre da...

men begge er iallfall på nett.

Noen som vet om pc og pc kan komunisere når begge også er på nett, ved bruk av adsl modemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...