Gå til innhold

Nybegynner som trenger hjelp med beep og loop


Anbefalte innlegg

Hei alle dere C++ guder. Jeg begynte med C++ i går (fantastisk artig).

Jeg har gått gjennom noen toturialer, men jeg trenger litt hjelp med en fil jeg skal lage.

Jeg tenkte jeg skulle lage en fil som gjorde slik at kabinetthøytaleren begynte å pipe.

Jeg veit at det foreløpige scriptet ikke funker, men dette er hva jeg har til nå:

 

#include <iostream.h>

int main(){

beep();

cin.get();

}

 

Jeg veit at det er to feil, men ikke hvor feilene er :blush: Jeg bruker Dev-C++.

Men en annen ting oxo, det hadde vært sabla morsomt om jeg fikk beep til å gå i loop! Noen som kan hjelpe med det? Hvis noen gidder å hjelpe meg med detta, så hadde det vært fint om dere forklarer de kommmandoene dere bruker til loopen...

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

C++ er et ganske stort språk, og du bør nok lese en bok for å lære deg det ordentlig. Accelerated C++ regnes som en god bok for nybegynnere.

 

Å svare på spørsmålet ditt introduserer et par nye emner som du burde lære ordentlig fra grunnen av. Derfor henviser jeg deg til en bok: Jeg frykter at å svare ville vært en bjørnetjeneste.

 

Edit: En underlig, halv setning hadde lurt seg inn. Sånn går det når en skriver poster midt på natten

Endret av Myubi
Lenke til kommentar

Kan legge til at \a refererer til et tegn som gjør at konsollprogrammet (DOS, xterm, o.l.) gir fra seg et pip (bell). Det som piper er altså konsollprogrammet, ikke programmet ditt.

 

Bell, nr. 7 på www.asciitable.com ..

 

Det varierer fra OS til OS åssen man "beep'er", men under Win32 er det slik:

http://msdn.microsoft.com/library/default....g/base/beep.asp

 

..men anbefaler deg å følge de andres råd her ang. bøker o.l. det finnes gratis-bøker, søk etter "bruce eckel".

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...