Gå til innhold

Hvilken pentium m gir mest for pengene?


Murph[Y]

Anbefalte innlegg

Jeg vet det finnes en god del poster om dette fra før, men er fremdeles veldig usikker på om jeg skal velge 1,7 - 1,8 eller 2,0ghz. Er de 300mhz'ene verdt den relativt betydelige prisøkningen, eller er det noe annet som blir flaskehalsen? Oppsettet jeg tenker på er utenom prosessoren: 1024mb 2700-ram, 60gig 7200rpm hd, 9700 128mb skjermkort osv... PC'n vil bli brukt til alt mulig med en del tegning med autocad, og hl2 som de tyngste oppgavene.

 

Blir det forresten vesentlig dårligere batteritid om jeg velger 2,0ghz? Har ennå ikke bestemt meg om det blir 1557gls eller cl56...

 

Er det forresten noen som vet når multicom igjen får inn cl56? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville helt klart gått for en 2 ghz M, dersom du skal ha en bærbar PC til det meste. Nå vet jeg ikke med helt sikkerhet hvor mye mer strøm en 2 ghz krever i forhold til 1,8 ghz, men vil tippe at en 1,8 krever ca 60W og en 2,0 ca 70W, som sagt er ikke helt sikker på dette, noen andre som vet?

 

Ellers kan jeg anbefale 1557GLS på det sterkeste, har den selv og er meget godt fornøyd med den. Ikke noe å utsette. Veldig mye ytelse for pengene, det er det ingen tvil om. En ting du kan notere deg er at GPU er klokka ned på den, orginalt yter den 345 mhz, slik at du trykt kan klokke den opp til 445mhz.

 

Les test her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8472

Lenke til kommentar

1.7, 1.8 og 2.0GHz bruker sånn ca det samme (10-15% eller mindre varians). 21 Watt typisk effekktap og 28 Watt maksimalt effekktap på 2.0GHz. På batteridrift klokker alle seg ned til ~250MHz når de går på tomgang å brenner bare "noen" watt.

 

Hva som er verd prisen får du jo bedømme selv, men jeg vil anbefale 1.7GHz, du vil ikke merke noen praktisk forskjell ned fra 2.0GHz likevel. Forskjellen er egentlig bare at 1.7GHz'en er billigere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...