whom Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Lurer på et par ting angående ip-tlf. Jeg\vi har nettopp fått etablert ip-tlf fra Teilio, og etter litt forwarding av porter, går det forholdsvis greit Etter litt tid gikk som ventet den faste tlf-linjen fra telenor død, men ADSL fra telenor går da enda igjennom tlf linjen? Er fersk på dette og vil gjerne vite hvordan alt foregår. Har fått en viss fortåelse, men er ikke sikker; Jeg ramser opp, dere retter det som er feil Vi betaler gjennom fast tlf: 159 kr i måneden til telenor\andre levrandører for å ha dem som levrandør og bruke tlf. Siden telenor eier det meste av alle tlf nettverk, må vi betale enda et 159 kroners beløp direkte til telenor for å kunne bruke denne linjen. I tillegg kommer samtaleprisen Det jeg tror vi betaler ved Telio ip-tlf i tillegg til mobil samtaler ol, er 159 kroners beløp til Telio og 159 kr igjen til telenor for å få nett gjennom tlf linjen med ADSL. Er det slik jeg har beskrevet nå, lurer jeg på om en ikke ville spart de pengene det koster for å i det hele tatt bruke tlf linjen fra telenor, hvis en gikk over til trådløst bredbånd. En ville da ikke brukt telefonlien fra telenor til bredbånd heller. så da hadde man ved telio ip-tlf betalt: 159 kr til telio og mobil samtalepriser. Alernativet her på landet vil være trådløst via Nextnet. Vil jeg spare noe ved å gå over til trådløst? Denne oppsigelsen av linjen, vil den skje automatisk, manuelt eller går det ikke ann å si opp denne linjen? Håper noen kan klarere en ting eller to for meg.
Nytelse Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 159 til Telio ??? til din bredbåndsleverandør. Betale til Telio for mobilsamtaler+alt som ikke er gratis hos dem. Punktum :-)
whom Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Skrevet 10. januar 2005 159 til Telio??? til din bredbåndsleverandør. Betale til Telio for mobilsamtaler+alt som ikke er gratis hos dem. Punktum :-) Sier du det ja... Har ikke fått regningen enda... Det var bare en bekjent som snakket om at man måtte betale et seperat beløp for å bruke telefon linjen. Kanskje han som meg surrer litt. Men jeg trodde det var slik at det betales et beløp for å bruke tlf linjen, men om det inngår i levrandøren eller ikke, vet jeg ikke. (da at levrandøren betaler dette beløpet til Telenor som eiger) Jeg vil altså ikke spare noenting hvis h\jeg hadde byttet til trådløst? Hvis det er slik at levrandør betaler denne summen, får jeg noe rabbatt av de? Kan være jeg er helt på vilspor... Takk for svar!
deep750 Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 (endret) tror du betaler 60,-/mnd for leie av kobbertråden hjem til deg (Til Telenor altså) Endret 10. januar 2005 av deep750
whom Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Skrevet 10. januar 2005 tror du betaler 60,-/mnd for leie av kobbertråden hjem til deg (Til Telenor altså) Det var vel der tanken gikk, ja. Dette betales seperat? Hvis jeg byttet til trådløst, vil jeg ikke ha bruk for denne "kobbertråden" Kan jeg "si opp" denne? Jeg vil ikke tro at Telenor kommer og river opp denne tråden, hvordan fungerer det? "ok, men lov meg å ikke bruke den"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå