Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg få ADSL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om jeg kan få ADSL.

Jeg bor oppe i bygda og de nærmeste som har ADSL bor 2km unna.

Jeg har bare en analog line og da går det lit treigt. :blush:

Har hørt om sattelitt greier men jeg har hørt at de kan bare sende en vei.evt hvor mye koster en sattelitt greie.?

eller fin det en anen løsning?

hjelp meg :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan bare gå inn på www.telenor.no å se om du kan ha adsl. satelitt er ikke en god løsning, koster mye og du får bare en god hastighet ned (ut går over telefonen) også må du betale teleskritt for den tida du er inne

Skrevet
Gå på bluecom.no det er en bra forhandler og der kan du skjekke linja di... ikke telenor fyyy

Så saklig du er da ;)

Om telenor kan levere til deg, så kan du om du ikke vil bruke dem feks kontakte tele2.no eller andre som leier linjer av telenor. Dette gjelder også for deler av bluecom sin adsl-park hvor de ikke har eget utstyr i sentraler.

Skrevet
Gå på bluecom.no det er en bra forhandler og der kan du skjekke linja di... ikke telenor fyyy

Så saklig du er da ;)

Om telenor kan levere til deg, så kan du om du ikke vil bruke dem feks kontakte tele2.no eller andre som leier linjer av telenor. Dette gjelder også for deler av bluecom sin adsl-park hvor de ikke har eget utstyr i sentraler.

Er noe i det han sier, jeg har en lokal adsl isp, og når jeg gikk på bluecom og så om jeg kunne ha adsl, sa de at jeg kunne, men hos telenor sa de at jeg ikke kunne...

Skrevet

Ett nummersøk på nettet trenger ikke nødvendigvis å gi deg hele sannheten. Det beste er å shoppe rundt, dvs, ringe forhandlerne og forhøre seg. De er interessert i å tjene penger så de vil nok kunne hjelpe deg. Husk at noen leverandører har en best-effort ADSL pakke også. Dette innebærer at de leverer til de som ligger et stykke utenfor grensene satt for ADSL og som ikke forsøker å garantere noen som helst hastighet, kun det linja di klarer å gi. Tipper dette uansett blir billigere enn å sitte på modem noen timer hver dag.

Skrevet

jeg kan ikke få ADSL fra Telenor eller BLUECOM. er det flere muligheter. eller må jeg vente til de kanskje bygger ut. det er bare 3 husstander som ikke har fått ADSL tilgjengelig. Og det er ikke flere rundt oss så jeg tror neppe de bygger ut for at tre skal ADSL, Hva tror dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...