frenzy Skrevet 9. januar 2005 Skrevet 9. januar 2005 Jeg er helt ny på dette forumet og meldte meg inn hovedsaklig bare for å få hjelp med et problem jeg har. her om dagen fikk jeg mitt nye kabinett og flyttet da all hardware over i det. Men da jeg skulle restarte virket ikke RAID funksjonen på Hovedkortet mitt lenger. Den har alltid virket før. I tillegg måtte jeg re-konfigurere CMOS inne i BIOSen min Jeg koblett altom slik det hadde vært i det gamle kabinettet mitt. Jeg har sjekket grundig alle kabler og sjekket at jumper er som den skal være og i tillegg lest nøye igjennom manualen som følgte hovedkortet mitt, men ikke funnet ut noe som helst... jeg byttet også rundt på harddiskene og sjekket at problemet lå ikke der. problemet ligger heller ikke hos strømforsyninga, for på det gamle kabinettet hadde jeg 250w, mens på d nye er det 350w. Jeg Har: OS: Win XP Pro m. SP2 HK: Soltek SL-75FRN2-RL BIOS: Phoenix AwardBIOS v6.00 CPU: AMD Athlon 1900+ RAM: 1GB DDR SDRAM Håper noen har noen vettuge svar eller løsninger på problemet mitt NB: vennligst prøv å forklar så nøye som mulig..... Hardware er ikke akkurat mitt største kunnskaps område!
B-QL Skrevet 10. januar 2005 Skrevet 10. januar 2005 Hvorfor måtte du rekonfigurere cmos i Bios, hvis det kun var kabinett + PSU du byttet?
frenzy Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Skrevet 10. januar 2005 jeg har ikke peiling... sto bare at jeg måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå