Hellslayer Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Som topic sier så kommer jeg ikke inn på routeren min etter at jeg var innom den for noen minutter siden. Det eneste som skjer nå når jeg skriver inn 192.168.1.1 er at jeg får beskjeden "could not connect to remote server" Jeg sitter på en trådløs forbindelse (det gjorde jeg også da jeg var innpå den i stad) og da fikk jeg en data write error i det jeg prøvde meg på WEP kryptering, og etter det klikket jeg bare x på browseren (altså ikke logg ut i tilfelle det har noe med saken å gjøre?) Det jeg har prøvd hittil er: Skru av og på routeren, trykke på reset knappen på routeren og restatet maskina mi, men ingenting har hjulpet sålangt. Internetten ellers fungerer helt fint. Grunnen til at jeg vil inn nå er for å sette opp sikkerhet på det trådløse nettverket (Bor på hybel hvor 3 stk skal dele linjen, men i det siste har jeg sett opptil 6 maskiner inne på linjen samtidig, så vi har altså 3 stk som snylter linja våres )
ExTerminator Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Prøv med http:// foran IP'en... Har du prøvd og telnette den? Eller bruke console kabelen?
Hellslayer Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 (endret) Prøvde med http:// foran IP'en nå og jeg fikk samme resultat. Telnette den? Det må du nesten forklare meg hvordan jeg gjør Får ikke brukt console kabelen fordi routeren er lokalisert over 20 meter i fra maskina mi (og jeg har heller ingen tp kabel som er så lang ) *Edit: Dette er routern for å være helt eksakt Endret 8. januar 2005 av Hellslayer
Hellslayer Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 Herregud Smarte meg tenker ikke særlig langt Fikk nå flyttet router såpass langt at tp-kabelen min rekker bort til den Jeg kommer fortsatt ikke inn på routeren, men nå må det da være en måte å gjøre det på nå som jeg har trådforbindelse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå