Gå til innhold

AMD i et krevende produksjonssystem


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt den oppfatning av at Pentium prosessorer er bedre og mer stabil i servere, enn det AMD er.

 

Er det bevist at Pentium er bedre enn AMD i et servermiljø?

Er AMD til å stole på i virkelig krevende oppgaver?

 

AMD MP prosessor er jo tilsvarende til Pentiums Xeon prosessor, så den regner jeg med er godt egnet i servere.

 

I de fleste servermiljø er jo Pentium den store vinneren, men siden AMD er bevist å ha bedre ytelse i diverse benchmarks, så begynner jeg å lure på hvorfor ikke AMD blir brukt mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra spøsmål det der, vet det ikke sjøl men kan jo hende at Pentiumene er litt mer stabile, Hovedkorta til til pentium prossesorene er litt bedre, AMD sine prossesorer lager jo litt mer varme, og hvis du kjører et system med 2 eller flere prossesorer så har jo det en hvis betydning.

Lenke til kommentar

De nye XP/MP prosessorene avgir mindre varme.

Men de er jo ganske nye, så de brukes vel ikke så mye i servere enda..

 

En annen ting er jo at, Dell, Compaq, IBM osv. har sikkert gode avtaler med Intel, og derfor får levert Pentium prosessorer til sine serverløsninger.

Derfor er Pentium "velkjent" i servermarkedet.

 

Uansett...jeg vil gjerne vite akkurat hvorfor Pentium er å foretrekke framfor AMD.

Lenke til kommentar

Når det gjelder AMD og servere, så kommer det helt an på hva serveren skal brukes til.

Jeg har god erfaring med både AMD-basert filserver og arbeidsstasjon i et tyngre grafisk miljø.

Kjører også en rekke Pentium baserte servere, og AMD står ikke tilbake for noen av disse.

 

Arcade

Lenke til kommentar

Som flere er inne på her, avgir AMDs CPUer en del mer varme enn Intel sine. Men så lenge en er påpasselig og ser til at det er nok kjøling er ikke dette noe problem. Generelt sett er jeg av den oppfatning av at AMD har minst like gode og stabile CPUer som Intel om ikke bedre. Dessuten er de en mye billigere løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...