Gå til innhold

Skal ha ny mobil. Hva bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny mobil nå og sitter å lurer på hva jeg skal velge.

 

Skal ha telefon til max 1000kr med abonnement. Dette fordi jeg skal fornye det abonnementet jeg har. (Djuice Nonstop).

 

Har sett på noen tilbud og her er 2 av de jeg sitter å lurer mest på.

 

 

1 - Nokia 6230 til 799,- på Spaceworld

2 - Sony Ericsson K700i til 899,- på teleKiosken

 

 

Tror jeg ville valgt K700i av disse to så langt..

 

Ellers er jeg åpen for alle forslag til andre telefoner som havner i gruppen til de over. Alt av merker er akseptabelt :)

 

 

Tar imot alle forlsag med takk!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke bruke malen. Jeg spør hva jeg bør velge av de to tlfene jeg nevnte.

Og hvis noen hadde noen alternativer så skulle de nevne det.

Jeg kan forklare deg hvorfor vi helst ser at du bruker malen:

- Den gir et bilde av hva du er ute etter som vi kan bruke i vurderingen. (Pris/funksjonsmessig)

- Den muligjør oss å gi deg et bedre råd, tilpasset punkt 1.

 

Dette vil sannsynlighvis gjøre deg mere fornøyd med din evt. nye mobil :)

 

For saken er at 6230 har noen fordeler som ikke k700i har, og versus visa, men har du ikke bruk for fordelene så er valget helt klart enklere :)

 

I det minste kan du skrive 2 linjer om hva du bruker telefonen til idag, og hva du vil ha i din nye telefon :)

 

MvH

Remerser.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Funksjoner:

-Kalender: (Ja/nei)- Bryr meg lite om kalender. Kjekt å se dato og kanskje legge til noen notater her og der, men det får være det eneste. (Enkel/profesjonell).

-MMS: (Ja/nei) Såklart må det være mms.

-GPRS: Må også ha GPRS JA!.

-EDGE: (Ett fett.. Trenger det ikke)

-WAP:(JA).

-Kalkulator: (Ja).

-JAVA:(Ja).

-Email klient:(Tja.. Hvorfor ikke?).

-Spill:(Ja).

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Det er egentlig det samme, bare telefonen er bra!!

-Vekt: (Vekt ingen betydning. Helst ikke så stor som min gamle tlf 6600)

-Antenne: (Seff integrert!.)

-"Støt/sprut/støv-sikker": (Ikke bruk for sprut og støvsikker. Men har den det er det ingen minus).

 

Skjerm:

Farge.

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm. (Altså som jeg har skrevet før i posten min.. Har kanskje litt lyst på 5230, men skjermen er kanskje i det minste laget? Der stiller vel K700i bedre, mye bedre!.)

-Touchscreen: (/nei).

 

Pris:

Jeg vil bruke maks 1000kr på mobil med abonnement (Djuice Nonstop)

Med abonnementsbinding): (ja/Skal være Djuice Nonstop - OBS!! Veldig viktig pga fornying av abonnement!)

Hvis med abbenoment, hvilket? Djuice Nonstop!

 

Diverse:

-Merke: N6230 (799 hos spaceworld) SEK700i (899 hod telekiosken) Alle merker er OK!.

-Kamera: (Ja).

-Videokamera: (Ja).

-Symbian: (nei).

-Triband: (Ja, men ikke nødvendig!).

-Infrarød port:(Ja, men også ikke nødvendig!).

-Bluetooth:(Ja).

-Minne: (Alt over 30/40MB, hverfall ikke under. Har hatt 6600 med 32MB minnekort + at det hadde 6MB internt totalt : 38MB og det var mer enn nok for meg..

-Minnekort?:(Er jo en fordel, men ingen nødvendighet hvis tlf har en god del innebygget).

-Polyfoniske ringetoner:(Ja)

-MP3: (Ja - viktig!).

-Radio:(Ja, men ingen nødvenighet! Klarer meg uten).

-3g(UMTS): (Får man det under høvdingen??).

-Wlan: (???).

-Batterilevetid: "Bør klare seg et par tre dager uten lading ja!.

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Jeg har jo Djuice Nonstop så ja, sender mye sms! Har hatt se og nokia før og har ingen problemer med å skrive sms med de. Ang treghet og sånn så er begge modeller fullt akseptabelt, har kanskje litt problemer med å skrive sms med samsung tlf pga merkelig tastemåte. Men ringer en del også. Vil gjerne ha/må ha mp3 som ringetoner og kanskje noe av det viktigste : den må kunne ha mp3 som alarmlyd.. :) Det har mye å si for meg! Ellers så må telefonen se brukbar ut! Også er det det med videofunskjon da. K700 har en dårlig opptaker, men det har vel alle telefoner nå til dags. Skjermen på 6230 gjør også at den ikke blir noe særlig. Men har vinner K700i fordi den kan ta lengre video enn 6230. Det at 6230 kan bruke andre lyder på meldinger er ikke så farlig. Men bruker kamera og video litt.. men bare til "tullbruk". Jeg sitter med en følelse av at K700i kommer til å bli min nye tlf, mye mobil for pengene til kun 899,- tror dere ikke?

 

Men har dere andre forslag så kom gjerne med det! Men må være under 1000kr-Gidder ikke bruke så mye penger på mobil lenger.

 

 

 

TAKK FOR SVAR!

 

Håper dere blir fornøyde nå når jeg bruker malen ;)

 

Oi.. dette tok lang tid. FÅr håpe det blir bra!

 

 

 

mvh

Erik

Lenke til kommentar

Siden du skriver (og understreker) at mp3 er viktig så blir egentlig 6230 valget for deg utifra disse to. Dette hovedsakelig pga. minnet. Du skjønner sikkert at knappe 41 mb. blir litt i det minste laget hvis du vil ha et par sanger innpå.

At skjermen er så liten som den er (den klassiske 128x128 skjermen, med 65 000 farger), men det er prisen å betale for denne størrelsen.

Det er først og fremst mp3 kravet ditt som setter kjepper i hjulene for k700i...

 

Mitt råd: Kjøp 6230.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Det går GARANTERT ikke, man kan kun bruke MP3 som ringelyd.

Meldingslyd, alarm osv må du bruke en av de forhåndsinnlagte.

Feil. Meldingslyd kan man ikke skifte, men som alaramlyd har jeg mp3! ;)

okay!! Da er K700i inne i kampens hete igjen!!

Blir nok den da! Trengte bare en bekreftelse på at det går an å ha mp3 som alarmlyd! :tease:

 

Til dere som sier det IKKE går an, DRIT I Å SKRIVE DET!!! Det forvirrer bare trådstarter! Dere må vite det før dere skriver det! Skjerpings!

:mad:

Lenke til kommentar

Kan ikke dere som sliter med valget mellom 6230 og K700 heller lese alle de ørten andre diskusjonene om dette her på forumet??

Både jeg og flere begynner å bli ganske lei at man skal krangle om de samme tingene om og om igjen.

Tror denne diskusjonen har blitt avgjort for lenge siden.

 

Konklusjon:

Trenger du mob med stor skjerm og mye minne, kjøp K700.

Trenger du mob som kan brukes som mp3spiller, kjøp 6230.

 

 

Hvis det dukker opp mange flere diskusjoner rundt dette emnet, vurderer jeg å starte en underskriftskampanje mot dette.

Lenke til kommentar
Konklusjon:

Trenger du mob med stor skjerm og mye minne, kjøp K700.

Trenger du mob som kan brukes som mp3spiller, kjøp 6230.

 

 

Hvordan kan du si at hvis du trenger mye minne bør du kjøpe K700i?

Hvis du trenger mye minne burde du helt klart kjøpe 6230 siden den støtter minnekort (MMC)

 

PS: Den heter K700i ikke K700 :whistle:

Lenke til kommentar
Konklusjon:

Trenger du mob med stor skjerm og mye minne, kjøp K700.

Trenger du mob som kan brukes som mp3spiller, kjøp 6230.

 

 

Hvordan kan du si at hvis du trenger mye minne bør du kjøpe K700i?

Hvis du trenger mye minne burde du helt klart kjøpe 6230 siden den støtter minnekort (MMC)

Han mente nok mye internminne, men ganske uoppklarende. :)

Lenke til kommentar
På vegne av min bror, Vegard_, ber jeg om ursjekta for hans litt utydelige innlegg :nei:

Vegard mente selvfølgelig at K700i var en telefon for deg som vil ha mye minne, men som ikke har tenkt å bruke telefonen som mp3-spiller :ohmy:

Han sitter nå og griner inni skapet.. :innocent:

:lol:

 

Av de 2 mobilene ville jeg uansett gått for 6230 pga jeg har hørt mye fra mine venner at K700i har masse problemer(bugs).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...