tafkoala Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hei, jeg bestemte meg nylig for å oppgradere maskinen, og bestilte et EPoX EP-8KDA3J hovedkort, en AMD Athlon 64 3200+ / 2.2 GHz prosessor og 2 x Corsair Value Select DIMM 184-pin - DDR - 512 MB minne. Måtte også ha ny strømforsyning ettersom den gamle var litt i svakeste laget og manglet en 4 pins 12v kabel. Tok ut gammelt hovedkort og strømforsyning og satte inn alt det nye. Var selvsagt veldig forsiktig i forhold til statisk elektrisitet og slikt, ettersom jeg har lest alle advarslene her inne om denslags. Dobbelsjekket også alle IDE-kablene slik at di sto riktig vei, og at alle kabler sto slik di skulle. Jumperene var det ifølge informasjonen i manualen ikke nødvendig å forandre noe på. Ventet også med å sette inn noen PCI-kor, men skjermkortet satte jeg i AGP-sloten (et MSI FX5900XT VTD128). Så, full av forventning, satte jeg i alle kabler og skrudde på strømmen. Ingenting skjer, ingen lyder eller reaksjoner (heller ikke noe lys i LED på hovedkortet) selv ikke vifta på strømforsyningen går, selv om det tydligvis kommer inn strøm, ettersom knappen på strømforsyningen lyser. Prøver powerknappen fremme på pc'en. Fortsatt ingenting. Så kommer det plutselig litt røyk sivende opp fra hovedkortet. Skrudde selvsagt øyeblikkelig av strømmen, ettersom røyk sjelden er et bra tegn når det gjelder pc-deler... Vanskelig å bedømme akkurat hva som begynte å røyke, ettersom ingenting ser smeltet eller fordreid ut (har tatt ut hovedkortet igjen for å se over det), men nesen min sier meg at det lukter brent av området rett i ytterkant av øverste PCI-slot, der man kan kople til lydkabler fra CD-ROM etc... (her sto det i en slik kabel koplet til min DVD-brenner). I dette området er det også noen jumpere knyttet til lyd, men disse har jeg ikke flyttet på. Noen som har noen anelse om hva som kan ha skjedd? Hva bør jeg gjøre? Og eventuelt gjøre annerledes hvis jeg kjøper meg nytt kort? (bortsett fra å kanskje la noen andre installere det... hmmm) mvh tafkoala
tafkoala Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Skrevet 10. januar 2005 Ingen som har noe peil på dette? Lurer vel egentlig bare på hva jeg bør gjøre nå... Kjøpe nytt kort og være enda mer nøye når jeg setter ting sammen? Satse på å få igjen på garanti? Noen sjans for at kortet fortsatt er i orden, selv om det kom littegrann hvit røyk fra det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå