Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bor på hybel og trådløst internett er inkl. i leia,

men den klarer ikke å spille et så simpelt spill som CS uten

å hakke som om den holdt på å fryse ihjel på nordpolen!

Har målt hastigheten på DinSide og det ble litt over 2Mbit på opplasting og nedlasting.

hastighet.gif

Og det syntes jeg var merkelig, spesielt når jeg har fått vite at han har Canal Digital – Online midi – 512/128 Kbps.. :dontgetit:

EKSTREMT merkelig!!

:hmm:

antenna.jpg

jaja, nettverkskortet som jeg har er: DWL-G520+ (AirPlusXtremeG+ High-Speed 2.4GHz Wireless PCI Adapter).

retning.jpg

Riktig nok så går den igjennom en 2-3 vegger og den første veggen fra mottakeren til senderen er halvt murvegg, men likevel...

parabol.jpg

Et håpløst forsøk var å bruke en skittentøyskurv-lokk som en slags "parabol", hjelper littegrann, men ikke mye! :whistle:

Så fikk jeg lyst å gjøre noe med det her, så jeg har sittet og lest om nettverk her på forumet en stund.

Trenger seriøst hjelp... skal ikke være mulig når man har 2Mbits linje at det lagger i CS!!?

:ermm::no:

Noen som har forslag?

DLink.jpg

Info

Endret av ShadowKiller
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Hva ligger pingen på? Det kan være du har en del pakketap. Hvis du har det er noen småting som kanskje kan hjelpe, det går i hovedsak ut på å øke signalstyrken...

Da har jeg noen forslag:

1) Snu PC slik at antennen er nærmest mulig basen. Alt av metall reduserer radiosignalene. Sørg for at PC ikke står i veien, men at antennen er vendt mot basen.

2) Reduser hastigheten på trådløse kort. Ved høye hastigheter er det "vanskeligere" for nettverkskortet å fange opp signaler. Ved å sette ned hastigheten gjør du lettere for kortet, og du får mindre pakketap.

3) Bytt ut antennen med en som høyere forsterkning. En bedre antenne gir bedre signal, og dermed mindre pakketap. Det går an å lage sin egen antenne for en billig penge, hvis du er litt fingerferdig. Ellers så finnes det mange ferdige antenner som kan hjelpe.

Hvordan bygge biquad-antenne

Dette er bare noen forslag, det finnes sikkert andre ting som kan hjelpe deg.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...