Vakta Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Heisann Har laga meg et stort fint rom i 2 etage til å ha pcen ol i . I den forbindelse tenkte jeg å strekke en TP kabel opp til 2 etg fra NT1 boksen. ( Får etterlengta adsl i løpet av 14 dager Lokale everket står for utbygginga så kalla "bredbånd i busen" .) Setter en dobbel veggboks nede og en oppe , kobler jeg da 2 par til kontakt 3-4-5-6 for isdn og de andre para til 1-2-3-6 for adsl er dette riktig?
wamjdi Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 (endret) Koble splitter på nede... da trenger du bare å legge en 1-par-kabel (2 tråder) til 2.etg... hvor du der kobler opp adsl-boksen... Vil sikkert bli noe billigere... koster vel litt å trekke noen meter tp-kabel Edit: Eh... du skulle vel også ha telefon oppe... da duger ikke mitt forslag Endret 6. januar 2005 av wamjdi
runel Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 For ISDN trengs to par (4 ledere), men for ADSL trenger du kun 1 par (2 ledere) Det du trenger å gjøre er å strekke 2 par med ISDN opp, og du bruker 1 par for ADSL opp fra splitteren.
tommen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Eller gjør som jeg: Drit i kabler og gå for wireless!!! Ha en IDSN base (siemens preferably (;-)) nede og bruk et trådløst håndsett til denne oppe. Skaff en trådløs router og plugge den inn også nede og skaff et trådløst kort til pc'en din og vips, no cables just rock'n roll!
Azton Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 (endret) Jeg ville som sagt tidligere hatt ISDN på 2 av parene og så brukt et par til ADSL. Da har du ADSL modemet oppe, og ikke mulighet for å ha den nede. Endret 7. januar 2005 av Azton
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå