Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Isdn og adsl på tp cat5 kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har laga meg et stort fint rom i 2 etage til å ha pcen ol i :love: .

I den forbindelse tenkte jeg å strekke en TP kabel opp til 2 etg fra NT1 boksen.

( Får etterlengta adsl i løpet av 14 dager :w00t: Lokale everket står for utbygginga så kalla "bredbånd i busen" :thumbup: .)

Setter en dobbel veggboks nede og en oppe , kobler jeg da 2 par til kontakt 3-4-5-6 for isdn og de andre para til 1-2-3-6 for adsl :hmm: er dette riktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Koble splitter på nede... da trenger du bare å legge en 1-par-kabel (2 tråder) til 2.etg... hvor du der kobler opp adsl-boksen...

Vil sikkert bli noe billigere... koster vel litt å trekke noen meter tp-kabel :)

Edit: Eh... du skulle vel også ha telefon oppe... da duger ikke mitt forslag :p

Endret av wamjdi
Skrevet

For ISDN trengs to par (4 ledere), men for ADSL trenger du kun 1 par (2 ledere)

Det du trenger å gjøre er å strekke 2 par med ISDN opp, og du bruker 1 par for ADSL opp fra splitteren.

Skrevet

Eller gjør som jeg:

Drit i kabler og gå for wireless!!!

Ha en IDSN base (siemens preferably (;-)) nede og bruk et trådløst håndsett til denne oppe. Skaff en trådløs router og plugge den inn også nede og skaff et trådløst kort til pc'en din og vips, no cables just rock'n roll! :D

Skrevet (endret)

Jeg ville som sagt tidligere hatt ISDN på 2 av parene og så brukt et par til ADSL. Da har du ADSL modemet oppe, og ikke mulighet for å ha den nede.

Endret av Azton

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...