Gå til innhold

Dårlig lyd i Adobe


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med Adobe Premiere Pro 7.0, når jeg "exporter" filmen til en .avi-fil blir lyden veldig skurrete når det er mye bass. Dette tror jeg begynte etter en reformatering hvis jeg ikke husker feil.. Jeg har Creative Live! 5.1 lydkort. Jeg har sjekket over "export movie settings" dette står det i audio-delen:

 

Audio

 

Compressor: Uncompressed

Sample Rate: 48000 Hz

Sample Type: 16-bit

Channels: Stereo

Interleave: 1 Frame

 

 

 

Sample Rate er på det høyeste og interleave er på det laveste bortsett fra "None"

Hvis jeg tar filmen rett over på kasett med DV-kameraet mitt og legger det inn igjen på PCen, blir lyden helt fin. Men det er jo veldig tungvint da...

 

Noen som kan hjelpe meg? :)

På forhånd: takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

Kan ikke hjelpe deg med avi filer,

(og Adobe® Video Collection står på ønskelista)

men vet jo fra egen erfaring med Adobe Audition,

at det neppe er Adobes skyld

 

Tror du må prøve deg fram.

48 kHz er jo typisk DAT format, mens 44,1 kHz er CD format

 

....så prøv igjen

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Problemet er enten at du har en 44,100 Hz lydfil og vil lagre den som 48,000 hz

eller at du vil ha en 48,000 hz fil lagret som 44,100 hz, såg liksom ikke helt hva du spurte om, bare velg den som er riktig du.

 

Når du gkør dette så vll lyden enten sette opp farten eller slakke ned farten (og få slik skurrelyd), du må resample lyden til det du vil ha den til, med andre ord spille inn lyden på nytt digitalt med software. Det finst en funkjon som heter enkelt og greit "Resample" i Soundforge (lydprogram) som lar deg resample til høyere eller lavere frekvensområde samt bit størrelse(men den er egentlig uvesentlig her)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...