Gå til innhold

Tv kort som ikke funker i Win XP Pro


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ett Pinnacle PCTV Pro versjon 5.90..kjører Windows XP Pro og SP2, har lagt inn Net framework 1.1 men uten at det virker noe særlig.

 

Får en feil melding når jeg prøver og kjøre PCTV Vision: Hardware initialization fail. også kommer <possible reasons> og <possible solutions>.Prøver noen av de forslaga der men det virker fortsatt ikke :( Får også <Device test fail> når jeg kjører PC Assistant 5.90 og den siste testen der. kortet virker helt fint i en annen pc jeg har med Win 98 SE, så har sjekka at kortet virker.

 

Leste litt i noen andre innlegg om PCTV problemer og prøvde noen av løsningene der, uten at det hjalp stort det heller.

 

Noen som kan hjelpe meg med det?

 

Er takknemlig for alle svar jeg får

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dark Lord .. på Pinnacle sin webside skal de ligge et lite program som du kan fjerne ALT av registeroppføringer som Pinnacle´s egen software lager under installasjon. Dette følger også muligens med på CD-platen du fikk med kortet. Avinstaller softwaren du har lagt inn, kjør dette lille programmet etterpå, slå av maskinen - ta ut kortet og sett det i en annen PCI-slot, kjør opp igjen og forsøk en ny installasjon av softwaren. Der er ingenting som tilsier at du ikke skal få dette kortet til å virke med den PC´n du har nå. Eneste jeg er litt i tvil om er SP2 - den kan muligens utgjøre en forskjell her. Jeg har hatt flere utgaver av dette TV-kortet og for en del år tilbake, så var der MYE tullball med både software og drivere. Men nå i dag skal dette fungere helt greit, gjorde iallfall det for min del på mange helt forskjellige maskiner, da med WinXP og SP1. Stopper det helt opp for deg, så send meg en PM så kan jeg droppe deg en kopi av platen med software og drivere som jeg brukte det siste året jeg hadde dette kortet

Lenke til kommentar

Hadde selv et Pinnacle Pro og det virka fint helt til jeg oppgraderte til Xp. i Win2000 virka det prima. Vet ikke hvorfor, men jeg tror det er en eller annen konflikt med hovedkort-driverne og Pinnacle-driverne.

 

Ser du har et Asus-kort med nforce-brikker. Hadde det jeg også. Så jeg er litt enig med Xlpuma og kvitte deg med kortet og kjøp et nytt.

 

Har også en liten fornemmelse av at Pinnacle Pro egentlig ikke liker WinXp. Kortet kom da Win98 var i skuddet.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg litt mer enn jeg visste for 5 min siden :p

 

Har Asus A7N8X Deluxe som støtter Nforce 2..

 

Hvis jeg har forstått det rikitig så skal man kjøre Win 98 og helst ikke Asus hovedkort, eller Win Xp og sp1?

 

Jeg får se om jeg får det til å virke med det utstyret jeg har nå så får jeg senere om jeg skifter..

Lenke til kommentar
Dark Lord .. på Pinnacle sin webside skal de ligge et lite program som du kan fjerne ALT av registeroppføringer som Pinnacle´s egen software lager under installasjon. Dette følger også muligens med på CD-platen du fikk med kortet. Avinstaller softwaren du har lagt inn, kjør dette lille programmet etterpå, slå av maskinen - ta ut kortet og sett det i en annen PCI-slot, kjør opp igjen og forsøk en ny installasjon av softwaren. Der er ingenting som tilsier at du ikke skal få dette kortet til å virke med den PC´n du har nå. Eneste jeg er litt i tvil om er SP2 - den kan muligens utgjøre en forskjell her. Jeg har hatt flere utgaver av dette TV-kortet og for en del år tilbake, så var der MYE tullball med både software og drivere. Men nå i dag skal dette fungere helt greit, gjorde iallfall det for min del på mange helt forskjellige maskiner, da med WinXP og SP1. Stopper det helt opp for deg, så send meg en PM så kan jeg droppe deg en kopi av platen med software og drivere som jeg brukte det siste året jeg hadde dette kortet

Har du noe peil på hva det programmet heter? ;)

Lenke til kommentar

Har hatt litt fremgang med kortet nå da men, det var etter jeg la i PCTV 4.02a tror jeg det var. Og den likte ikke Xp noe særlig :hrm: Det sto på pinnacle sin side at det var en xp versjon av det (hvis jeg ikke tolka det galt da :p ) og at det var for PCTV Pro..

 

Så da lurer jeg på følgende: Finnes det ett eller annet PCTV program jeg kan bruke istede for pinnacle sitt? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...