Gå til innhold

Logitech Z-5500 spørsmål!


Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag fikk jeg mit Logitech Z-5500 Anlegg. Fikk det for 3000,- fra en lokal databutikk. Faktisk billigere enn å bestille fra nett :)

 

Å dæven for ein sub hehe. Men jeg er litt forundret. Jeg hadde før et logitech

Z-2300 2.1 anlegg. Og dette spillet mye høyere enn dette.

 

Logitech z-5500 spiller så klart høyt, men jeg hadde nå trodd det skulle spille like høyt eller høyere enn forgjengeren.

 

Så kan det være noe galt? Jeg bruker kun en vanlig analog kabel som går fra xboxen og inn i den grønne inngangen på anlegget. Kan det være at det spiller bedre hvis jeg bruker optisk kabel? Få ikke prøvd dette enda fordi jeg ikke har en slik kabel til xboxen min.

 

Håper noen kan besvare det jeg lurer på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Z-5500 SPILLER høyere.. Og klarere, men ikke bruk en XBOX til å teste det.. For lydkort i en Xbox er bad,, elelr ikke vhis du har z360 , men lyden er lavere fra en x360.. Bruk den på Pcen (helst med optisk kabel) og du får definitivt høyere :) hehe.. Mitt spiller så høy at på halvt volum kan naboen min fortelle meg ka de synger i sangen over msn,.. og han bor 20 meter vekke fra meg, i en annen enebolig :) høyt nok, i think..

Lenke til kommentar

Du må bruke optiske kabler på dette anlegget. Det er en enorm forskjeld på analog og optical. Spiller mye høyere og klarere med optisk kabel. 5 streker på volumet med analog tilsvarer omtrent 2,5-3 streker med optisk.

Det er hvertfall sånn åt meg, med et sugen lydkort i en bærbar.

Det er kanskje mindre forskjeld hvis du har et bedre lydkort.

 

Mitt spiller hvertfall veldig høyt :love: Sitter å dunker nå :D

Lenke til kommentar

Når jeg hadde det høyttalersettet, så testa jeg digital inn mot analog inn, men hørte 0 forskjell, men kan være fordi Audigy 2 er like bar på den analoge delen som Z-5500 er på den digitale delen, det vil si at Z-5500 faktisk var "flaskehalsen".

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...