Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett fryser i 1 sek. hvert minutt


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har NGT 2.3Mbit SDSL i Bergen og jeg opplever at Internett "fryser" i opp mot 1 sekund hvert minutt. Jeg mister aldri forbindelse/timer ut i msn, irc eller noen former for p2p og hastigheten er som den skal være.

 

Det som plager meg mest med dette er at jeg spiller mye online fps og spillet "låser" seg et sekund hvert minutt og dette skjer jo akkurat når det ikke skal skje! :no: Dør ofte pga dette;(

 

Jeg har kontaktet NGT og forklart problemet og spørt om de kunne sjekke linjen for feil. De fant ingen feil. De ville at jeg skulle sjekke mitt utstyr og si ifra igjen. Jeg har sjekket utstyret mitt men finner ingen feil, og jeg har unnlatt å kontakte NGT siden det tar 2 uker å få respons. :thumbdown:

Vi er to karer som deler linjen og begge opplever det samme. Vi har prøvd å spille via LAN uten at noe som helst fryser.

 

Nå i julen var jeg hos en kompis og spilte litt fps på Internetten hans. Da opplevde jeg faktisk samme "låsingen" mens jeg spillte. Han bor i Sogn og Fj. og har Telenor som ISP.

 

Jeg lurer på om noen kjenner til dette problemet og har klart å løse dette på egen hånd, og at de kan gi meg noen tips :hmm:

 

*Må legge til at jeg hadde samme pc på annen linje før uten at denne laggen oppstod. Laggen har eksistert siden jeg flyttet og fikk denne linjen. Har overvåket trafikken og den viser ikkje noko som kan få linja til å stoppe opp... har hørt at det kanskje er ruter som logger og sliter pga det..?

Endret av Theoden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kalles Lag...

 

Netverk komunikasjon er ikke perfekt og du får "lag" når du spiller online i ny og ne. Frysingen kan også komme, selv med stor båndbredde , når Pcen din er for "svak" i forhold til å bare kjøre spillet. Hvis det er tilfellet skal det mindre til at du får slike lockups da pcen har nok med bare å kjøre spillet ved siden av nettverket. Sånn kort forklart. Ram er her en viktig faktor da man som hoved trekk trenger mer ram for å køjre et spill online en offline... Har du en Pc som er 1 år og bare 512 ram er det litt lite. Er Pcen din ny og du har rask 512 ram skal det hovedsaklig ikke være noe problem.

 

Det at du sier det skjer hvert minut tror jeg er litt oppskryt.

Ved siden av disse harware svarene kan det også være at spillet ikke er så bra kodet for det , vanligvis store antalet spillere, som gjør at lockups skjer...

 

Om det også skjer offline, lockupsene altså, er de trolig ikke internett, men heller mulig 3d drivere o.l.

Lenke til kommentar
Det kalles Lag...

 

Netverk komunikasjon er ikke perfekt og du får "lag" når du spiller online i ny og ne. Frysingen kan også komme, selv med stor båndbredde , når Pcen din er for "svak" i forhold til å bare kjøre spillet. Hvis det er tilfellet skal det mindre til at du får slike lockups da pcen har nok med bare å kjøre spillet ved siden av nettverket. Sånn kort forklart. Ram er her en viktig faktor da man som hoved trekk trenger mer ram for å køjre et spill online en offline... Har du en Pc som er 1 år og bare 512 ram er det litt lite. Er Pcen din ny og du har rask 512 ram skal det hovedsaklig ikke være noe problem.

 

Det at du sier det skjer hvert minut tror jeg er litt oppskryt.

Ved siden av disse harware svarene kan det også være at spillet ikke er så bra kodet for det , vanligvis store antalet spillere, som gjør at lockups skjer...

 

Om det også skjer offline, lockupsene altså, er de trolig ikke internett, men heller mulig 3d drivere o.l.

Vet at det lag....Det er heller ikke oppskrytt at det skjer hvert minutt, for det SKJER! Har også veldig kraftig hardware med a64, 1gig ram, x800xt pe... Dessuten så forklarte jeg at vi er to forskjellige pc-er som sliter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...