c-NOfx Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Jeg har nettop kjøpt meg nytt h kort og prosessor..så har jeg installert windows på nytt. Men jeg får ikke internett :/ han vill ikke koble til eller noe... hva skal jeg gjøre??? det står at driveren fungerer som den skal men jeg får ikke internett...
ferik Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Får du ip-adresse? hadde du noen problem før? ka switch har du? osv. osv. du må infomere litt bedre...
c-NOfx Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 Jeg er koblet til en hub... via en router.. andre her i huset har internett men ikke jeg..jeg får ikke inn ip addresser heller...
ferik Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 (endret) Two down, one to go... Men gi gjerne mer informasjon enn det jeg kommer på. er det kontakt i det hele? EDIT: skriveleif Endret 5. januar 2005 av ferik
c-NOfx Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 det står at jeg er tilkoblet lan men han finner ingen iper... det er lite kontakt
ferik Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 (endret) Har du prøvd å sette fast ip-adresse? Hva står når du skriver ipconfig i kommando vinduet? Her ble det litt mye editing Endret 5. januar 2005 av ferik
ferik Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Du går inn på kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger, høyreklikke på lokal tilkobling -> egenskaper, dobbeltklikke på internett-protokoll (TCP/IP), så tar du på bruk følgende IP-adresse, også skriver du inn en ipadresse som er ganske lik på de andre maskinene, hvis f.eks. en annen maskin i nettverket har fått ip-adressen 192.168.0.5, må du bruke 192.168.0.6, de tre første tallene må være lik som hos de andre maksinene i nettverket. På standard gateway skriver du inn ip-adressen til routeren, du kan skrive den samme på foretrukket DNS-server, trenger ingenting på alternativ DNS-server Håper du forsto noe av dette...
c-NOfx Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 jeg hadde internett før da.. aner ikke hva det er..kanskje det skjedde noe under installasjon av windows?!
c-NOfx Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 da jeg kjørte CMD enter stod det det oppstod en intern feil. kontakt microsoft kundestøtte kan ikke spørre etter vertsnavn
preskatv Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 (endret) Har du prøvd aktivere "automatisk ip"? For så gå på cmd å skrive ipconfig/release, også ipconfig/renew? Klarer du forresten koble deg til routeren? Som oftest 192.168.0.1 PS: Du kan godt bruke edit knappen istede for å trippelposte.... By the way. Hvilken router har du? En D-link? Endret 5. januar 2005 av preskatv
c-NOfx Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Skrevet 5. januar 2005 (endret) ja har gjort det..funker heller ikke har en d-link router og en 3com hub Nei jeg tror jeg formaterer på nytt..hvis det ikke funker nå så får jeg en til å komme og se Endret 5. januar 2005 av c-NOfx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå