Gå til innhold

Hvordan installere en DVD-Brenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som kan hjelpe meg! :dontgetit:

Jeg fikk en DVD-brenner til jul, og jeg ble selvfølgelig kjempe glad.

Jeg regnet med at det ville være lett, så jeg åppnet PCen og satt det inn, men når jeg startet PCen igjen, kom den en en meldig om at en av stajonene manglet eller noen sant! Denne meldigen kom helt i starten, da jeg satt på PCen. Det beste var om noen kunne gi meg en trin for trin guid i hvordan man gjør det!! På forhånd takk. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde du egentlig ha postet på HW.no forum, men siden det står der kan jeg jo hjelpe deg..

1. På dvd/ cd rom/ hk står det små pinner på baksiden, det står somregel oppå denne enheten hva som er MASTER, Slave og STANDALONE.

2. Når du har 2 enheter på en IDE kabel, så må den ene være master, den andre slave. Normalt sett er din C:\ boot disk "master" så har du evnt en nr 2 HD/ CD- rom "slave" på den kabelen.

3. Når du får en ny enhet ser du hvilken kabel som er ledig, normalt sett har du en dvd/ cd brenner fra før, denne må du sjekke pin settingene på. Om den står som master/ evnt standalone setter du enheten som MASTER, deretter setter du din DVD brenner som slave.

4. Når du booter opp PC'en går du inn i bios "F4" om jeg ikke husker helt feil. Så setter du secondary IDE port på automatisk da finner den DVD spilleren.

håper dette hjelper deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...