Luuuringen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 (endret) Har ett STORT problem som holder på å gå meg på nervene... Eg kom til leiligheta mi i dag, koblet opp internett som vanli.. internett kommer inn, går i en switch, og videre til de 3 forskjellige pc'ene.... De 2 første pc'ene gikk greit, de fikk rett ip da eg trykte på "motta ip- adresse automatisk" Den siste pc'en får en helt annen adresse enn d de 2 andre fikk... Klarer ikke å fatte hvorfor... å hvorfor går d ikke ann å hverken finne hverandre på lan eller få til å skifte ip på den siste maskinen så d blir rett?! Kanskje litt vanskeli formulert, men er ikke SÅ utroli flink til dette, men har da satt minst 100 nettverk før :F På forhånd takk for svar ! -edit- Trenger virkeli hjelp til d her... Har jeg forklart meg selv dumt ? For å prøve å forenkle : Skulle koble 3 pc'er på samme switch, men bare 2 av dem får rett ip adresse.. den siste får noe helt annet å d går ikke ann å bytte den... Har til og med gått så langt at eg har formatert, i tilfelle d skulle vere noe galt med ett eller annet. Men heller ikke d fungerer!!!!!! Noen må ha noe jeg kan prøve PLZZZZZZ SVAR Endret 4. januar 2005 av Luuuringen
Arne Nåtedal Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Mest sannsynlig har du en ruter med DHCP-server innebygd i modemet ditt, right? Er den tredje maskinen satt opp til "obtain automatically"? Hvis ipconfig viser en 169.x-adresse betyr det at DHCP-requesten har feilet, forsøk ipconfig /renew. Alternativt, sett en statisk IP i rangen til ruteren din. Kjør ipconfig /all på maskin 1 eller 2 og sett det samme manuelt på nr. 3 MEN med ip-adresse .200 slik at du legger deg utenfor DHCP-serverens range. Husk også DNS-settinger!
Luuuringen Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Skrevet 4. januar 2005 ja, den 3 er satt til "obtain automaticly" den får som du sier en 169.x-adresse...ipconfig /renew funker ikke Den får fortsatt bare en 169.x-adresse.... Bruker ikke router, bruker switch (nexswitch sd 080s) auto mdi/mdix.... har og testa med ipconfig /release uten videre suksess... Til slutt har eg testa å kobla bort pc nr2 å bruke den ledninga til pc nr3 istedefor, heller ikkje d fungerer! Noen som har noe annet å teste?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå