Gå til innhold

For mange drivere for IDE-enheter? CD/DVD...


Anbefalte innlegg

Jeg har litt trøbbel med virtuelle CD-plater. Eks spør LockOn om at jeg skal sette inn riktig CD til tross for at riktig image er mountet. Flight Simulator 2004 virker, men først etter å ha vist startbildet i 2-3 sekunder til et annet program som er mountet på en annen stasjon først, eks Lock On eller Battelfield1942.

 

Jeg kjører WinXP SP2. Intel 875P (Canterwood) med PATA og SATA harddiskmulighet innebygd. 1 stk SATA disk er montert. Vet ikke om det har noe å si...

 

Ser at jeg under Device Manager (Enhetsbehandling) har flere secondary IDE/ATAPI kontrollere. Sjekket en annens PC i dag og han hadde kun 3 oppføringer under IDE/ATAPI controllers:

 

Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers

Primary IDE channel

Secondary IDE Channel

 

Jeg har 5?!?:

 

Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers

Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers

Primary IDE channel

Secondary IDE Channel

Secondary IDE Channel

 

Bør jeg slette noen? Evt hvilke? :whistle:

Endret av nixon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At et spill sier den ikke finner skiva selv om du har den mounted er ganske naturlig, siden det spillet ser etter er kopibeskyttelsen, og den har du ikke på ditt image. Noen cd-mountere kan emulere visse typer kopibeskyttelse. Det finnes også enkelte image-typer som tar med kopibeskyttelsen i imaget.

 

Den enkleste løsninga er å bruke den originale plata.

 

Det som står i Device Manager er ikke noe å bry seg om.

Endret av aschj
Lenke til kommentar
At et spill sier den ikke finner skiva selv om du har den mounted er ganske naturlig, siden det spillet ser etter er kopibeskyttelsen, og den har du ikke på ditt image.  Noen cd-mountere kan emulere visse typer kopibeskyttelse.  Det finnes også enkelte image-typer som tar med kopibeskyttelsen i imaget.

 

Den enkleste løsninga er å bruke den originale plata.

 

Det som står i Device Manager er ikke noe å bry seg om.

Det rare er bare at det virket tidligere...

 

Kan man reinstallere XP uten å måtte installere alle andre programmer på nytt med nye innstillinger, passord osv...?

 

Mistenker at det er noe muffens med systemet mitt. Prøvde å installere XP SP2 i forigårs og da stoppet det hele opp. Måtte ta uninstall av SP2. Prøvde å installere igjen i går og da virket det av en eller annen grunn...

Endret av nixon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...