anono1123 Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Har adsl telenor(pppoe) -har en ruter med støtte for pppoe. må jeg ha en kabel til vær maskin fra ruteren? eller kan jeg legge en kabel fra ruter til switch som deler derfra? Blir det klusj i ip-delinga eller?
anono1123 Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Skrevet 3. januar 2005 (endret) Da tenkte jeg på en switch. Sunway/ST Lab Switch 10/100 5P, er den noe å satse på eller? Etter som jeg forstår det blir det= Ruter----krysset----switch----ukrysset----data? Endret 3. januar 2005 av mini-map
vi er lost Skrevet 3. januar 2005 Skrevet 3. januar 2005 Tror ikke du trenger krysset kabel fra router til switch. JEG personlig har aldri brukt det. Hos meg går det Modem <ukrysset> Router <ukrysset> Switch og ut til pcene med ukrysset kabel. Du kan med god samvittighet koble på en switch etter routeren har koblet flere switcher etter hverandre når vi hadde LAN og det ble ikke noe klusj.
Nexus6000 Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 De fleste switcher i dag stötter MDI-X, så spiller ingen rolle om kablene er krysset eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå