Gå til innhold

Kjøp av Bærbar hva skal jeg velge


Anbefalte innlegg

Er det noe der ut om har noen anbefalinger til en førstegang kjøper?+

Har 15000 kr til å bruke

Den skal ikke brukes til spill bare alt mulig annet

Litt adobe photoshop og diverse andre ting

Og vil jo selgfølgelig ha meste mulig for pengene

 

Jalla6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverkskort til bærbare PCer får du nok hos de fleste dataforhandlere. Komplett, PSdata eller Flexi-Data er jo gode plasser å lete....

 

Tror flexi-data har SMC PCMCIA 10/100 nettverkskort til rundt 500 kr. Anbefaler i grunnen SMC sine kort - de er gode og har godt oppdaterte drivere...

Lenke til kommentar

Jeg jobber mye med bærbare i bedriften jeg jobber i, hvor vi har Dell, Toshiba og HP bærbare. Jeg anbefaler varmt Dell, de har meget oppdatert teknologi, det er ikke en masse spesialtilpassede komponenter (som krever propritære løsninger), de er raske og pålitelige. Og så får du svært god teknisk støtte dersom noe oppstår. Avhengig av modell og servicenivå (som du selv kan velge), får du i alle fall første året med NBD (next business day), hvor de kommer til deg og bytter den komponenten som er defekt, uten at det koster deg noe for hverken deler eller tekniker/transport. Dessuten er de svært prisgunstige.

Lykke til!

Lenke til kommentar

hei igjen

lurer på om kampanje modell til zepto er noe å satse på??

vekta spiller litt rolle men ikke så veldig mye.

Og må ikke bråke noe inn i hel****

Må ha minst 14 skjerm

min 20 gb hdd

min 128 helst 256 mb ram

nettverkskort

dvd-rom helst med cd brenner (men for vel kanskje ikke det for 15000 kr)

eller mulighet til å sette inne brenner

Trenger ikke diskettstasjon

lyd ut skal kobles opp mot stero anlegget

monitor ut

helst 2 usb men ikke noe krav

Tusen takk for alt hjelp til nå

Er helt grønnsak på bærebare som dere kanskje ser:-))

Lenke til kommentar

Sitter selv på en Acer Travelmate 223XV, som jeg nå har hatt i ca.3 uker. Er meget godt fornøyd med denne, og må spesielt berømme Acer`s tastatur og skjerm, det er bare helt skjønt. Dette mener jeg er en maskin som gir mye for pengene, tror prisen hos psdata er 13000-14000,-. Du finner spec. på http://www.acer.no og http://www.psdata.no

Må legge til at batterikapasiteten er meget bra, sitter i 3.30 timer når jeg jobber i word og surfer på nettet. Det mener jeg er akseptabelt ++

 

[ Denne Melding var redigert av: vegarr på 2002-06-10 20:53 ]

Lenke til kommentar

Har trolig brukt mesteparten av merker på bærbare med både positive og negative sider. Toshiba og IBM er noe av det dårligste kjøp du kan gjøre. De tar altfor mye for navnet sitt. Om du ikke vet er jo alle bærbare produsert i Taiwan av de samme store firma der de forskjellige navn som IBM - Toshiba bare setter på sine respektive navn. Har hatt elendig erfaring med det nye zepto firma, de minner meg veldig om et tidligere firma kalt BEST (nå konkurs). Vi kjøper en del bærbare og har hatt utrolig god suksess med Dell,WinPad og Acer. Disse leverer flotte maskiner av god kvalitet. Her får du helt klart mest for pengene, mulig dell har en litt bedre service plan men så betaler du også for dette. WinPad har en del hyggeligere ansatte. (så her får du velge selv). Acer også helt okey

Lenke til kommentar

Ikke gå i fella når du handler dette!!

Se til at "TouchPadden" er original Synaptics og at det finnes drivere til denne som forhindrer "Tapping" ellers kommer du til og bli innlagt på psykiatrisk sykehjem slik jeg ble :grin: *kødder* Men Targa Extender 400 Med PIII@1100MHz virker greie å bruke. Koster vel akuratt 15000 også.

 

Mener selv en bærbar idag må ha 20-40GB harddisk, CD brenner/DVD spiller, diskettstasjon, USB/PCMCIA plugger og mer....

 

Kjøp IKKE Compaq/IBM! En Hewlewtt Packard XE3 med PIII prosessor skal visst være bra :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-10 22:24, josef-samuri skrev:

Toshiba og IBM er noe av det dårligste kjøp du kan gjøre. De tar altfor mye for navnet sitt. Om du ikke vet er jo alle bærbare produsert i Taiwan av de samme store firma der de forskjellige navn som IBM - Toshiba bare setter på sine respektive navn.


 

Toshiba er det eneste firmaet som lager sine egne datamaskiner.

 

Laget av http://www.uniwill.com (hong kong factory)

[X]IBM

[X]COMPAQ

[X]HELETT PACARD

[X]TARGA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...