Gå til innhold

Får ikke startet maskinen :'(


Anbefalte innlegg

Da jeg stod opp i dag morges ville maskinen rettogslett ikke starte. Den har fungert helt fint inntil igår, men nå vil ikke engang viftene skru seg på. Det er ikke PSUen, den fungerer om man jumpstarter den.

...Noen idéer? For jeg har ingen :dontgetit:

Endret av iver89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bare sluttet å virke sånn plutselig. Har ikke klådd noe jeg..om ikke andre har da(?). Men nå har jeg fått det til :D

Etter mye styr og googling, tok jeg desperat frem lommekniven og kortsluttet to av ledningene til hovedkortet med bladet (den grønne og en sort). Da startet maskinen, men det kom intet bilde, og den klagde over at minnebrikken var ødelagt eller ikke installert. Det problemet har jeg vært borti mange ganger før...og løses som oftest ved å bytte sokkel :p. Men jeg fikk fremdeles ikke bilde, for nå var det noe annet det var noe galt med. Det løste seg ved å resette BIOS (en gang til..). Så fikk jeg bilde, men windows ville ikke boote. Etter en reinstallasjon av windows/drivere/codecs osv osv funker nå alt som det skal!

 

Er ikke PCer noen koselige skapninger....

Endret av iver89
Lenke til kommentar

hmm...nå ville den ikke starte igjen

først sa den (via noen lysdioder) at minnebrikken var ødelagt..igjen. så jeg koblet størmmen av/på. da sa den at cpuen var ødelagt :(

så nå etter en resetting av cmos, og et par omstart, funker den igjen.

er dette mulig å løse? eller må jeg bare kjøpe nytt hk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...