nander Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Etter å ha gjennomført en Fedora installasjon, vil ikke Grub laste opp, noe som gjør at jeg ikke har tilgang til den nye installasjonen, eller Mandrake installasjonen jeg har, for ikke å snakke om XP verjsonen noen som har et forslag til hvordan jeg kan rette på dette?
G2Petter Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 Sett inn FC-CD-en. Det skal være et program der for å fikse grub. Jeg husker ikke hva det heter, men se etter noen av postene som handler om at Windows-installeren har voldtatt GRUB. Det bør kunne gå an å bruke samme løsningen her. (Tror jeg)
Solow Skrevet 31. desember 2004 Skrevet 31. desember 2004 For å installere grub på nytt, kjør opp rescue mode, chroot til /mnt/sysimage og kjør "grub-install /dev/hda" (sakset fra http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=332549&hl=) sett altså inn Fedora cd 1 og velg rescue mode, eller benytt rescue cdn om du har en.
nander Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Skrevet 2. januar 2005 takk for det; funket som en drøm... vel.. men unntak av at den fjernet muligheten for å boote inn i Mandrake Linux distroen jeg har da.... takker igjen!
G2Petter Skrevet 2. januar 2005 Skrevet 2. januar 2005 Endre /boot/grub/grub.conf sånn at du får en verdi der so tilsvarer Mandrake-distroen din...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå