Gå til innhold

Thermaltake Giant III på 6600GT?


LarsFromasj

Anbefalte innlegg

Hei.

Den lille stunden jeg fikk prøvd mitt 6600GT kort fant jeg ut at det støya en del.. og jeg hater viftestøy!!

Derfor lurer jeg på om Thermaltake Giant III kjøleren passer på et XFX GeForce 6600GT kort?

 

Ser at denne vifta på toppen bråker en del (41dB) men så vidt jeg forstod bruktes denne kun når den var i "Turbo mode". Da går det vel heller an å koble denne til en viftestyring og la den gå sakte hele tiden isteden?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Den lille stunden jeg fikk prøvd mitt 6600GT kort fant jeg ut at det støya en del.. og jeg hater viftestøy!!

Derfor lurer jeg på om Thermaltake Giant III kjøleren passer på et XFX GeForce 6600GT kort?

 

Ser at denne vifta på toppen bråker en del (41dB) men så vidt jeg forstod bruktes denne kun når den var i "Turbo mode". Da går det vel heller an å koble denne til en viftestyring og la den gå sakte hele tiden isteden?

 

På forhånd takk!

Jeg har den viften på mitt radeon 9800pro og den viften bråker noe helt for jævlig, selv om du ikke har den på fullt. Jeg ville ikke kjøpt den viften viss du hater viftestøy. når jeg har den på fullt kan det høres i hele huset :dribble: .

Du får med en kontroll som styrer om du vl ha på low,medium eller high og sette på den andre viften.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å ødelegge viften på mitt Radeon X700PRO-kort, og satt på en Thermaltake Giant II (ikke III) kjøler som erstatning. Den er oppgitt til max 28dbA, og det gir den kontinuerlig. Problemet er ikke egentlig bare lydstyrken, men den gir en høyfrekvent lyd som IRRITERER. Kan tenke meg at en Giant III gir en uvelsignet støy, ihverfall i 41db!!! :whistle:

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Aner ikke, men syntes maskinen ble litt "merkelig" etter 1 time med spilling. Så bare frøs alt. Måtte nappe ut strømledningen. Slo på maskinen igjen så stod det en klar blå flamme fra under kjøleribben.. hehe... Jaja.. Kjøpte meg nytt kort..... Gainward Gfx 6600GT Golden sample. Funker faktisk bedre. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det fins jo slike ting:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123492&cks=PRL

 

Men aner ikke om den duger med skjermkortet ditt, du må vel kanskje også ha viften som er ekstrautstyr i tillegg (men det sies at den er stille...)  Den er ihvertfall multikompatibel, som Thermaltake.

Jeg har den kjøleren, OG vifta... :)

Men var litt usikker om den passa på det nye kortet... men i natt slo det meg plutselig at, jo, den passer kanskje allikevel. :)

 

Kan alltids teste og sjekke temperaturene og sånn... se om den er noe brukbar.

Eller er det denne kjøleren du ikke anbefaler, TimmyTom? Eller den nye Zalman kjøleren?

Endret av pZion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...