Gå til innhold

Battle for middle-earth - firewall problemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Kjøpte meg Battle for middle-earth i forrige uke (eller "Kampen om Midgaard" som det står på coveret !! *grøss*). Synes absolutt det er små-kult.

Hovedgrunnen for å kjøpe det er jo klart for å spille online mot andre spillere.

Jeg er stuck med Nextgentel og får det IKKE til å funke online. Dvs. jeg får connectet 2 ut av 20 ganger når jeg prøver å joine et spill. Resten av de 18 gangene får jeg opp et vindu med "NAT error, firewall problems, etc.".

Jeg har ingen problemer med å chatte / navigere meg rundt i den online spillemenyen, men når jeg skal joine/create et spill, blir jeg stort sett disconnectet 95% av gangene rett før det skal starte.

Korrekte porter i routeren er åpnet (portnummer mellom 8088 og 28088 er åpnet). Dette i henhold til hva som står bakerst i manualen om konfigurasjon av routere. Men det fungerer jo åpenbart ikke som det skal !

Jeg er så #@£%# lei problemene jeg har hatt ved å bruke NAT router. Kjøpte C&C Generals også i sin tid, i håp om å spille online - men det gikk aldri (uansett hvor mange porter jeg åpnet....). Det skal legges til at jeg ikke har hatt problemer med andre online spill (MMORPG'er, etc). Bare disse svært sære EA releasene som skaper hodebry virker det som.

Er ekstremt frustrert her. Jeg har virkelig kastet ut 399,- av vinduet dersom jeg ikke får spillt dette online.

Kan noen hjelpe meg med dette ? Evt. peke meg til et sted hvor løsningen står beskrevet i sin helhet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje for å være frekk, men kast routeren ut vinduet. Eg hadde router i min tid når eg hadde ADSL fra telenor, routeren skapte problem på problem. Fekk mellom anna ikkje logga meg på msn messenger. Skaff deg ein switch, men det går vell ikkje med NGT.....

Skrevet

... takk for tipset, men såvidt meg bekjent lar det seg ikke gjøre å bytte ut NAT routeren min med et standard ADSL modem, som kunde hos Nextgentel.

Om det går ann å bruke switch vet jeg heller ikke, hadde håpet noen Nextgentel "fanboys" kunne gitt svar på dette. Har forsåvidt koblet på en switch nå, som deler nettet til 3 pc'er og 1 xbox. Er det dette du mener ?

Har aldri opplevd noen problemer med programvare eller spill - foruten C&C Generals og Battle for middle-earth. Kompiser sier dog til meg at jeg logger meg usansynlig mye inn og ut av messenger ..... uten at jeg har merket noe til det, jeg faller svært sjeldent ut av programmet når jeg bruker det. Dog kan det kanskje virke som om routeren spøker litt når jeg bruker dette programmet ?

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg får connection problems når de gjeldende portene er "wide open" !?!

Skrevet

Ip'en skal være satt riktig ja.

Har somsagt ikke problemer med andre spill og EA's LOTR spill fungerer noen svært få ganger. Dette er ikke til å bli klok på.

Noe av problemet slik som jeg forstår det (jeg er ingen ekspert på dette !!), er at kun min interne IP vises utad (i dette tilfelle 10.0.0.3). Samme problemet hadde jeg med EA's C&C Generals, bare at der fikk jeg aldri connectet til andre spillere.

Går det ann å bytte ut NGT Netopia routeren med noe annet som funker bedre ? Evt. er det mulig å disable alt som heter firewall og andre "hindringer" på den, og bare få standard bredbånds tilkobling (type sånn som Telenor ADSL) ?

Skrevet

For å fjerne NAT må du ut med 150kr ekstra i månden! da får du fast ip osv.. Men sjekk at du kjører fast ip og at du har riktig nat oppføring. eneste jeg kan tenke på.. Kan jo alltids formatere :wee:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...