Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med deling av internett, får feilmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trådløst nettverk i mitt hus, og jeg tenkte at for å få netttilgang på spillkonsoll vil det enkleste være å dele internetttilgangen på pc'n som står i samme rommet, med trådløst nettverkskort i tilleg til et vanlig. Når jeg prøver å dele tilkoblingen på det trådløse nettverkskortet, får jeg denne feilmeldingen:

feilmelding.PNG

Jeg har prøvd å velge en bestemt ip-adressen på pc'n, og da går det an å dele. Men da får jeg ikke inn internett. Noen som har noen lure forslag? Er kanskje nettverket mitt så teit at det ikke går an å dele internett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken ISP?

---

Sånn fikk jeg flere maskiner opp med Telenor (PPPoE) ADSL ("Guiden" til telenor funket ikke...):

1) Lastet ned raspppoe, laget oppkobling med den og droppet telenors "ADSL pakke"

(husk @online.no i brukernavnet på oppkoblingen)

2) Delte oppkoblingen (ikke nettverkskortet som oppkoblingen er knyttet til) Koblet ut alle protokoller unntatt raspppoe (ta bort kryss, ikke slett) (Altså, ingen tcp/ip protokoll i bruk på dette nettverkskortet)

3) ip på kort2 er satt til 192.168.0.1 (kan ikke huske å ha gjort det, mulig en eller annen wizard har satt det) Koblet ut raspppoe protokollen på dette kortet

Alle klienter er satt på automatisk IP, og får 192.168.0.X der X ser ut til å være rimelig tilfeldig

Brannmuren måtte koblet ut midlertidig, jobber enda med det.

---

Sp+

Skrevet
Hvilken ISP?

Nextgentel, men har det noe med saken å gjøre, da? Ville trodd at problemet lå i den trådløse routeren, eller noe... Kan ikke så aaaaltfor mye om dette, men jeg skal prøve om det du sa hjelper...

Skrevet

Nja, bare tenkte på om det var sånn oppringings greie (som telenor har), der funket internett-deling når jeg delte oppkoblingen istedet for nettverkskortet.

(Du kan (og trenger ikke, heldigvis) ikke bruke raspppoe med nextgentel. Routeren tar seg av oppkoblingen)

Sp+

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...