Gå til innhold

*sigh* svart skjerm ved oppstart

runaway

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk for ikke lenge siden inn for at det var på tide med en aldri så liten oppgradering.

Kjøpte meg dermed et Abit IC7-G hk, 1GB TwinMos DDR Ram og hadde en P4 2,8Ghz socket478 liggende fra før av.

Har hatt en god del problemer mens jeg har prøvd å snekre dette sammen med det jeg hadde fra før, og har vært på nippet ved å poste her litt tidligere, men da tok jeg det i meg og investerte også i en ny strømforsyning, noe som eliminerte de problemene jeg da hadde.

men nå...har jeg andre problemer :\

Når alt var på plass, startet jeg opp maskinen og alt begynte å surre og gå, som det jo skal når ting fungerer...eneste problemet var at skjermen(e) ikke reagerte, de forblir svarte.

Jeg har et Sapphire Radeon 9700Pro AGP kort, og forsikret meg om at det skulle passe med hk'et når det gjaldt de forskjellige V-elementene (3,3 - 1,5 - 0,8).

Vifta på grafikkortet går også når jeg skrur på strømmen...

Har også prøvd med et annet grafikkort, uten hell...

Kan agp-porten ha gått føyken før jeg i det hele tatt har fått brukt den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det samme prob som deg 2 ganger. Har tilslutt konkludert med at hk er gått føyken i begge tilfeller. Den ene gangen hadde jeg byttet tower, og installert alle komponeneter i pcen. Ingen reaksjon på skjermen. Hk hadde gått føyken. Andre gangen klokket jeg for høyt. HK gikk føyken.

Skrevet

hey.. ser nesten ut som om at ditt hk har tatt kveld.. men har du prøvd å resette BIOSEN ?? av og te så er det visse innstillinger som fouker opp hk et slik at du ikke får skjermbilde opp ved oppstart.. har skjedd med meg.. hvis ikke det funker tror jeg det er på tide med nytt hk... men siden du hadde pentium før så regner jeg med at du har koblet te den egne strømpluggen te cpu'en. du vet sikkert at P4 trenger egen stømplugg te cpu.. ;)

Skrevet

Det skal vel enten være et indikator lys på hk som sier noe om hva som går feil i oppstart. Eller så skal pc-speakeren gi en lyd fra seg som kan identifiseer problemet. Asus er ganske ok på det området med Asus vocal post-speech. Når jeg ikke fikk noe bilde etter oppgradering så var det en hyggelig dame som sa at det var feil på minnet, da måtte jeg bytte litt om på brikkene så funket det.

Men som tidligere nevnt. Prøv å boote opp uten noen expansion kort tilstede. Altså kun med minne og cpu.

Skrevet

Ikke for å stjele tråden, men jeg har akkurat samme problemet. Ny maskin, alt installert og verken POST eller bilde. Utrolig frustrerende. I mitt tilfelle er hovedkortet demovare fra PSData, MSI 845GEM med integrert vga, audio og annet.

Det jeg har funnet ut er at clear-bios jumperen stod i posisjon clear-data første gang jeg startet opp. Så ikke det før senere, og nå vil ikke noe starte om den ikke står i den posisjonen. Kan bios være ødelagt?

Skrevet

Jeg kan fint starte opp maskinen, det er bare at jeg ikke får noe bilde på skjermen

ingen lyder eller noen andre indikatorer på at noe er feil...

Skrevet (endret)

Er litt lat jeg da... Har du sjekka at AGP kortet er det første som tas i bruk under oppstart? Hvis du har internt grafikk-kort da.... :D

Mente jo da å koble skjermen på det interne grafikk-kortet...

Endret av -=Super-Geir=-
  • 1 måned senere...
Skrevet
Jeg kan fint starte opp maskinen, det er bare at jeg ikke får noe bilde på skjermen

ingen lyder eller noen andre indikatorer på at noe er feil...

Har akurat samme problem selv. Skjedde når jeg tok ut og inn skjermkortet.

Noen som vet hva feilen kan være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...