Gå til innhold

Fjernet vifta - tror dere den vil brenne?


hhvaal

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Sitter på en noe gammel Dell Latitude CSx laptop. Den har en utrolig irriterende vifte, så jeg har tenkt til å bytte den ut. Jeg har nå fjernet vifta, men skal senere kjøpe en ny en som jeg skal skru inn. Jeg lurer på hva dere vet om denne prosessoren og hvordan den vil reagere om cpuen skulle bli overopphetet? Det er jo en pentium, og jeg hører de ikke tar permanent skade av å bli overopphetet. Eller er dette en myte? Tror dere det vil være skadelig om den skulle bli overopphetet? (det er verdt å nevne at viften det er snakk om bare trår inn når jeg kjører video eller andre harde applikasjoner på pcen)

 

Specs til pcen ligger her:

Dell Support specs

 

Takker for oppmerksomheten

Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er likevel koblet i en tunnel som frakter kjøleluft over ribbene til CPU.

Don't do it. Hvis vifta bare går av og til kan det jo umulig irritere SÅ mye.

Alle halvlederkomponenter (transistorer som det finnes millioner av i en CPU) tar knekken om de blir for varme.

Lenke til kommentar

Du lever farlig! Jeg råder deg ihvertfall til å laste ned et program for å overvåke temperaturer på din laptop. Det kan også brykes til å overstyre viftene (hvis man har noen da... :blush: ). Se i8kfan.

 

Min gamle laptop, en Dell C810, 1133 MHz P3 blir relativt varm selv med fungerende vifte, ofte 75 grader før viftene slår til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...