Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP! Trådløs router..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en trådløs router (3COM Office Connect 11g). Problemet er at der jeg bor vil en annen dele nettet med meg, men han har kun støtte for 11b på sitt trådløse nettverkskort (integrert kort) og router'n er som sagt kun for g :(

Det jeg da lurer på er om det går an å kjøpe en USB tilkobling som støtter (b) og g ? Det vil ikke bli konflikt med det allerede innstallerte trådløse kortet? Jævlig kjipt og jævlig typisk hvis det skulle oppstå. Noen her som har opplevd samme prob og kjøpt en USB enhet eller lignede?

Det er vel heller ikke noe håp å få koblet maskina hans opp mot internett når han har et b kort? Noe man kan gjøre i router? Laste ned noe greier? (Bare spør)

Kompisen min har et Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI adapter i sin bærbare.

Mvh AudiPowha

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm... sier du det? Det var da rart... får kobla maskina opp mot router'n med passord signal og hele pakka, men ikke f. om den vil på internett... har rimelig god peil på dette også. Men ikke så mye peil på disse standardene for 802.b/g greiene.

Trodde det hadde mye å si jeg... :dontgetit:

men etter å ha sett litt i den "såkalte" brukermanualen står det jo forsåvidt dette;

Functional ISO 8802/3, IEEE802.3, IEEE802.11b, 802.11g, Wi-Fi

Det ekke no kødd med det kortet hans da?? Skal vel være ok det?

Intel PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI adapter

Endret av AudiPowha
Skrevet (endret)

aha.. skal ta en tur inn i router'n nuh og sjekke... hva gjør den funksjonen egentlig? Prøver å lære meg noe nytt hele tiden :D

Fant ikke noe om conn i router'n (hvis det var der jeg skulle lete) det er en kabel router ikke adsl hvis det er noe forskjell der?

Endret av AudiPowha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...