Gå til innhold

Beste fotopapir til Canon Pixma ip5000?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er som topic sier ute etter det beste fotopapiret til min ip5000, jeg var i fotobutikken og kjøpte en pakke Kodak Premium Picture Paper, men så til min forskrekkelse valsespor i utskriftene, noe som ikke forekommer på orginalt Canon papir! Jeg er forvirret og trenger hjelp her! Hva slags fotopapir skal jeg kjøpe? Jeg kan selvfølgelig kjøpe orginalt Canon papir, finnes det gode alternativer?

 

På disse utskriftene som jeg har skannet, ser man tydelig valsespor på Kodak papiret.

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg er som topic sier ute etter det beste fotopapiret til min ip5000, jeg var i fotobutikken og kjøpte en pakke Kodak Premium Picture Paper, men så til min forskrekkelse valsespor i utskriftene, noe som ikke forekommer på orginalt Canon papir! Jeg er forvirret og trenger hjelp her! Hva slags fotopapir skal jeg kjøpe? Jeg kan selvfølgelig kjøpe orginalt Canon papir, finnes det gode alternativer?

 

På disse utskriftene som jeg har skannet, ser man tydelig valsespor på Kodak papiret.

 

 

 

 

Hold deg unna dasspapiret fra Kodak. Det funker ikke på Canon skrivere.

Har derimot prøvd noe av det nye papiret fra Konica Minolta. Disse er nesten like med canons eget papir. Fungerer bra på i850 og i865

Skulle dermed også bli bra på ip5000.

 

Konica Inkjet Paper QP eller bedre.

Lenke til kommentar

Hallo!

Er enig med det om at Canons eget papir er glimrende, men jeg skal også kjøpe noe fra blekkskriveren for å teste litt Både HR 101 og PP-101 er glimrende papirer, men jeg liker ikke å låse meg til et merke..

Bruker også et papir som heter Ilford Printasia i A4, dette fungerer greit og er billig, selv om det ikke er helt på nivået til Canons papirer. Kjøpte 150 ark for 200,- i en eller annen kjede-butikk, husker ikke helt hvilken. Jeg har også sett noe Verbatim papir i en butikk, det er jo et anerkjent navn når det gjelder lagringsmedia, men står ikke Kodak egentlig bak det merkenavnet?

 

Hadde en HP-skriver før og brukte da en del HP Everyday papir, dette har lav pris og er greit til daglige utskrifter, men jeg hadde hørt at det ikke fungerte på Canon, og det er helt riktig. Det virker som om HP papiret er "vokset", blekket legger seg i klumper på arket med min iP5000.

Så styr unna den kombinasjonen i alle fall..!

 

REGS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...