Mellet Skrevet 24. desember 2004 Skrevet 24. desember 2004 Jeg har 2 nettverkskort.. [A]1 som er koblet til nettverket her i huset..(u/Internett) Og et trådløst som jeg er koblet til LAN med en kamerat...(m/Internett) Når jeg har begge på og skal spille cs på [A] kommer det Connection Class C.. Men når jeg slår av så funker det å spille på [A].. Noen som har en løsning på hvordan jeg skal kunne ha begge på.. Å kunne spille cs på hvilken som helst av [A] og uten å måtte slå av ? =)
DevN Skrevet 25. desember 2004 Skrevet 25. desember 2004 Har du mulighet for å teste B med kabel? Er det slik at B er trådløst og signalerer til en annen bolig/bygning? Er A og B koblet til ett nettverk i samme bolig/bygning? Hvordan kan du spille på A, hvis den ikke har Internett-oppkobling og B er avslått? Tror forresten du kan få mer hjelp hvis du poster denne i Nettverk-delen på hw.no.
Mellet Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Skrevet 27. desember 2004 Har du mulighet for å teste B med kabel? Er det slik at B er trådløst og signalerer til en annen bolig/bygning? Er A og B koblet til ett nettverk i samme bolig/bygning? Hvordan kan du spille på A, hvis den ikke har Internett-oppkobling og B er avslått? Tror forresten du kan få mer hjelp hvis du poster denne i Nettverk-delen på hw.no. Er det slik at B er trådløst og signalerer til en annen bolig/bygning? Jappz... Kan ikke bruke kabel der.. Er A og B koblet til ett nettverk i samme bolig/bygning? Nei.. 2 forsjellige nettverk.. Et uten Internett.. Og et med.. Hvordan kan du spille på A, hvis den ikke har Internett-oppkobling og B er avslått? Kan spille på A.. Men ikke på nett bare LAN! B er avslått ellers tror LAN servern på A at jeg er fra Internett og lar meg ikke koble til cs lan servern.. Tror forresten du kan få mer hjelp hvis du poster denne i Nettverk-delen på hw.no. Tenkte jeg også Men da kom en moderator å stengte den:P Sa at det passet bedre å poste den under CS å ikke Netverk;)
DevN Skrevet 27. desember 2004 Skrevet 27. desember 2004 (endret) Forstår ikke helt dette. A og B kommuniserer med hverandre, gjør de ikke? Hvordan i så fall? Hvis de ikke kommuniserer med hverandre, hvordan kan B ha noen innvirkning på A? Eller er det bare jeg som er forvirret med alle A-ene og B-ene? EDIT: Kjører du LAN-serveren på samme maskin som du kobler til fra, altså A? Endret 27. desember 2004 av DevN
Mellet Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Skrevet 28. desember 2004 Forstår ikke helt dette. A og B kommuniserer med hverandre, gjør de ikke? Hvordan i så fall? Hvis de ikke kommuniserer med hverandre, hvordan kan B ha noen innvirkning på A? Eller er det bare jeg som er forvirret med alle A-ene og B-ene? EDIT: Kjører du LAN-serveren på samme maskin som du kobler til fra, altså A? hehe A og B har ikke noen komunikasjon.. Se her:) Min Pc---> Netverk1(Internett) ---> Netverk2(HjemmeLan) Har altså 2 nettverkskort koblet til pc'en:) Et som er koblet mot Internett(trådløst) Og et som er koblet til en switch i huset mitt De 2 nettverkene er helt forsjellige, de er ikke koblet sammen på noen måte.. Altså min pc har 2 Ip adresser! Ip1 = Internett Ip:) 2**.***.***.* Ip2 = LocalIp : 169.***.***.*.* På mitt Lan, altså Netverk1. Har jeg koblet til et par maskiner: Switch---->Min Pc ---->Server ---->Venn1 ---->Venn2 Men når det er laget et "game" på Server. Altså viss jeg setter opp DServer på min Server Pc.. Så godkjenner den _kun_ locale Ip adresser:) Men min pc har 2! Så den blir forvirret å tror jeg har Ip: 2**.***.***.* Så den tror jeg er fra Internett og prøver å koble til "gamet". Så jeg får Connection Clas© Lan. Men når jeg Deaktiverer Netverkskort1(Det som er koblet til Internett). Så har jeg ikke lengere internett ip.. Og kan da koble til Lan "gamet". Men når jeg deaktiverer Netverkskort1 stopper alle downloadinger.. Synes dette er iriterende.. Så vill finne en måte å kunne koble til Lan "gamet" uten å måtte slå av nettverkskort2.. Mulig å gjøre noe sånt her?: Skrive i config et eller annet så når jeg kobler til en server med cs så bruker den _kun_ lan ip'en min? Noe slikt: use_ip 169.***.***.* PS: fant bare på denne comandoen da:P Lan servern er på Netverk2!
DevN Skrevet 28. desember 2004 Skrevet 28. desember 2004 Det er altså snakk om EN maskin som har TO nettverkskort. Altså, en maskin som har tilgang til to forskjellige nettverk. Trodde det var snakk om to maskiner, hvor en kun hadde tilgang til det ene nettverket. Håper ikke jeg har misforstått igjen, nå. Saken er altså den at maskinen vil bruke forbindelsen til nettverk1 (WAN) for å koble til. Men for at dette skal funke, må den bruke nettverk2-forbindelsen (LAN)? Har jeg forstått riktig, nå? I så fall skal jeg se litt nærmere på saken og teste litt her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå