Gå til innhold

Hjelp angående 5.1 lyd på g556e


Tored

Anbefalte innlegg

Hei

 

I dag fikk jeg meg selv ett 5.1 system. Da jeg kjøpte min Elitegroup G556E stod det at maskinen støttet 5.1 lyd, men når jeg skulle koble til systemet fikk jeg bare inn 2 av høytalerene og subben..

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg mangler innganger fant jeg ut.. Går det ann å kjøpe ettellerannet som gjør at jeg får plass til alle tre "ledningene"? :dontgetit:

 

Føler meg litt lurt hvis det ikke er mulig når det sto på it24.no at maskinen støttet 5.1 lyd.

 

Kan noen hjelpe??

 

Tusen takk på forhånd.. :cry:

 

(Systemet er en Logitech X530)

 

Edit:

Systemet er X530, ikke Z530..

Endret av Tored
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

I dag fikk jeg meg selv ett 5.1 system. Da jeg kjøpte min Elitegroup G556E stod det at maskinen støttet 5.1 lyd, men når jeg skulle koble til systemet fikk jeg bare inn 2 av høytalerene og subben..

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg mangler innganger fant jeg ut.. Går det ann å kjøpe ettellerannet som gjør at jeg får plass til alle tre "ledningene"? :dontgetit:

 

Føler meg litt lurt hvis det ikke er mulig når det sto på it24.no at maskinen støttet 5.1 lyd.

 

Kan noen hjelpe??

 

Tusen takk på forhånd.. :cry:

 

(Systemet er en Logitech Z530)

Du må ha et anlegg med digital dekoder, samt en passende minijack-kabel. (ikke en vanlig stereo-kabel). Temaet har vært tatt opp før, søk på forumet/google.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke en "passende minijack-kabel", det du trenger er en spdif-kabel.

Jaja, kall det gjerne SPDIF-kabel. Lettere å få folk til å forstå hva det er når man sier minijack. Kabelen ligner på en vanlig stereo-minijack, men har _tre_ adskilte områder på pluggen istedet for to.

 

Hvis høyttalersettet ikke har digital dekoder vil det ikke fungere. Men jeg kjenner ikke til dette settets spesifikasjoner..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt sikker på hva digitaldekoder er for noe...

 

Har noen link til hvor jeg kan skaffe meg disse tingene?

 

Det er ikke viktig for meg å ha skikkelig "step by step" lyd.. Det viktigste er at det kommer lyd utifra alle høytalerne samtidig..

 

Tusen takk for hjelp så langt! :)

Lenke til kommentar

Slize.. får å få trådløst nettverk må du gå innpå intels hjemmeside og finne en driver til det. Det er litt forvirrende at den medfølgende driveren ikke fungerer, men du må altså finne en ny driver til kortet.. Hvis jeg ikke husker feil så er Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection kortet som sitter i min maskin.. Etter litt leting på sida til intel fant jeg en driver til kortet.. og det trådløse nettverket begyne å fungere..

 

Men.. Det er tre(3) ledninger til systemet mitt.. Bare sånn at folk vet det..

Lenke til kommentar

Tored: Her er hva du trenger:

 

- en digital dekoder (det vil si: hjemmekinoanlegg e.l. som støtter bl.a. Dolby Digital og/eller DTS)

 

- en spesiell kabel (minijack med 3 streker i ene enden og 3 RCA-kontakter i andre enden). Se denne linken: tilkoblingskabel. Du kobler den gule inn på anleggets digitale inngang (coax-in).

 

- Skal du se DivX/XviD-filmer med ac3/dts-lyd må du ha AC3Filter installert og enablet SPDIF-passthrough.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Nugi: Vil ikke det eksterne lydkortet fungere.. jeg mener: Jeg kan ikke kjøpe ett helt nytt hjemmekinoannlegg bare for å få lyd i noen høytalere..

 

Finnes det noe lignende dette bare med 3 utganger?

Noe slikt vil _ikke_ fungere. En slik overgang er beregnet for analoge signaler, utgangen på PC'en din er digital. Audigy 2 NX kan være én løsning.

Lenke til kommentar
En slik overgang er beregnet for analoge signaler, utgangen på PC'en din er digital.

 

Hva er forskjellen.. og er du helt sikker på at den er digital?

 

Håper noen kommer med gode forslag til hvilket lydkort jeg i så fall skulle bestillt (eksternt), som var rimeligere enn det jeg applauderte til tidligere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...