Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nytt trådløst nettverk, problemer med AP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn! Har invistert i den nyeste trådløse nettverkspakken til D-Link, med SuperG (108mbit sier de i teorien går an :p).

Routeren (DI-624) er plassert (og må være) i 2. etasjen.

Jeg har en stasjonær pc (med trådløst PCI-kort av samme serie) jeg ikke kan flytte på, som ligger to etasjer under, i underetasjen. Jeg fant ut av det ble et veldig dårlig signal mellom routeren og den stasjonære pcn, og kjøpte derfor et aksesspunkt (DWL-2100AP).

Veldig dårlig informasjon medfulgte, så jeg måtte trikse og finne ut av ting selv.

Jeg har nå satt AP i underetasjen (samme etasje som stasjonære, dog i et mye mer "åpent terreng", så den skal få god dekning. Ligger også godt til mot den stasjonære pcn.

Det dumme er at jeg ikke får noe sterkere signal. Det vil si, det kan variere kraftig, noen ganger ligger den på "very good", men oftest på "low", av og til "very low".

Før jeg invisterte i AP, datt ofte pcn ut av hele nettet, så en liten forbedring må det jo ha blitt (siden den ikke detter ut). Likevel, man skulle tro man fikk mye bedre signal enn dette??

Så, jeg lurer på om jeg har konfigurert feil, eller om det rett og slett er feil valg av plass i huset (noe jeg tviler på).

Både router og AP kjører på samme kanal (den router fant var minst forstyrrende og best), og AP (DWL-2100AP) er satt på som "AP Repeater".

Veldig irriterende å ha den stasjonære pcn på et så lavt signal!

Noen innvendinger / tips?

God jul !

:w00t:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...