Gå til innhold

Mircosoft Intelli 3.0


Anbefalte innlegg

dpi = ? :blush:

Punkter per tomme

Som igjen betyr hvor langt man må bevege musa for å flytte pekeren så-og-så langt på skjermen.

Altså: høyere dpi gir mer bevegelse på skjermen om man flytter musene den samme avstanden. Skrur man følsomheten i Windows til maks, bruker man hele "dpi'n" til musa.

Slik jeg har forstått det, er det feil!

Musa har hele tiden den same dpi, og det vil si at den får et mer nyansert "bilde" av underlaget. Dette gjør at musa blir mer nøyaktig, ikke at den beveger seg lenger på skjermen.

Dette høres fornuftig ut, hvis det da er styrt av programvare. Slik du beskriver det, høres ut som slik det gjøres i Windows ja :yes:

 

Men jeg merker tydelig forskjell på de ca 20 forskjellige musene jeg har hatt, om hvor langt pekeren går i forhold til avstanden musa tilbakelegger på matten. Selv med de samme innstillingene i både Windows og spill.

 

Så da er det nok litt av begge deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo høyere oppløsning musen har, jo mindre må du flytte musen for å flytte pekeren/siktet på skjermen. En generell regel er at man må opp i 1280x1024 punkters skjermoppløsning før dette med musens oppløsning får betydning i praksis. Jo høyere skjermoppløsning, jo mer må du flytte musen for å bevege pekeren i Windows, eller siktet i spill.

 

Siterer her hardware.no ;) IE 3.0 har 400 dpi.

 

Foresten så har jeg hatt en del muser til gaming. Intellimouse 1.0, 3.0, 4.0, mx 300, 500, 510, razer boomeslang og diamondback.

De to førstnevnte er de beste, straks nyforelskelsen over diamondback og mx 510 la seg fant jeg fram IE 3.0 og inser hvor god den musa er. Men for all del smak og behag.

Lenke til kommentar

nei det er som jeg sier.

 

se her: http://www.swertcw.com/default.php?c=site&...s&a=view&id=107

 

utdrag fra linken: Then the MX series came, which made gaming easier for a lot of gamers. It featured 800DPI, which made the feel much smoother while gaming.

 

utdrag fra teksten: Microsoft sticking to 400DPI, and slowly evolving sensors (or at all?).

 

igjen :hrm: :

 

intelli : 400 dpi

mx : 800 dpi

razer db : 1600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...