Gå til innhold

Får feilmeldinger "ikke send - send feilrapport"


Anbefalte innlegg

jeg kjøpte meg pc på komplett.no for ca ett års tid siden...

siden da har jeg formatert pcen ett par ganger, men får fremdeles veldig mange feilmeldinger "ikke send - send feilrapport":(

di fleste meldingene kommer når jeg surfer på nettet eller msn osv..

hvorfor skjer det? kan jeg fixe d? er d fordi jeg dikke har registrert wXP-cdkey?

 

thx 4 ur help :)

 

*emnefelt rettet til noe mer beskrivende. Les Retningslinjene også om bruk av SMS språk*

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er vel vanskelig å si ut fra så lite informasjon. Du mener at PCen restarter, og så får du en feilmelding om at systemet ble gjenopprettet eller noe?

 

Det kan være en idè å høyreklikke på min datamaskin, egenskaper, avansert. Klikk på innstillinger under "oppstart og gjenoppretting" og fjern haken ved "start på nytt" under systemfeil. Da vil du få blåskjerm i stedet for at pc'en restarter. Der vil det være noe informasjon, som sikkert noen her klarer å tyde.

 

Hvis du har reinstallert flere ganger (regner med du har oppdatert drivere osv), så er det nærliggende å tro at feilen er hardware-relatert.

Mange ganger kan det være RAM'en som ikke går helt godt overens med hovedkortet, andre rambrikker - eller at brikken(e) har en feil.

Sjekk også at ikke temperaturen på CPU ikke er unormalt høy.

Det siste jeg var borti her, var at en harddisk gjorde en pc veldig ustabil. Skjermkortet kan også være synderen. For varmt for eksempel, men hvis feilen oppstår like mye når du er på internett som når du spiller, så er vel ikke det det mest nærliggende å tro.

 

Altså, det kan være mange grunner. Det jeg ville gjort, var å fjerne haken ved "start på nytt" ved systemfeil, som beskrevet, og deretter forsøke å legge feilmeldingen ut her.

Ville også ha testet med noen andre rambrikker - om du har mulighet til det. Eventuelt bare èn brikke om du har to osv.

 

Sikkert andre her som har flere smarte forslag også...

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Piratkopiert WinXP er ikke å anbefale...

Du får nemlig (etter sånn jeg har forstått det) ikke laste ned oppdateringer.

 

Dette kan skyldes spyware, adware, virus, registerfeil eller at du mangler opdateringer/servicepakker fra windows update.

Har stått på itavisen at ein får laste ned oppdateringer som hjelper andres sikkertheit... Slik at ikkje du skal bli ein ubeskytta spreder ^^ av dritt å lort

Lenke til kommentar
Piratkopiert WinXP er ikke å anbefale...

Du får nemlig (etter sånn jeg har forstått det) ikke laste ned oppdateringer.

 

Dette kan skyldes spyware, adware, virus, registerfeil eller at du mangler opdateringer/servicepakker fra windows update.

Men trådstarter har ikke skrevet om han har pirat-versjon av xp eller ikke, og det behøver ikke å være noe å gale fordi det er en pirat-versjon.

 

Har vært borti flere pirat-xp og de har ikke vært fulle av bugs og slikt.

Oppdateringer via microsoft sin side har også fungert smertefritt.

 

Hvis det går an å sjekke hva som lager disse feilmeldingene så burde jo det hjelpe litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...