Gå til innhold

Ikke Tilgang til Private mapper i WIN XP etter reinstall

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg formaterte og reinstalerte Win XP igår og i forkant av det så gikk jeg inn og slo av alle atributter under mine dokumenter som gjør mappene private.(bortsett fra at jeg glemte ei mappe)

den mappen ligger nå der og jeg får ikke gjøre noe med den (bortsett fra og kopiere alt annet inhold på disken over på en annen disk og slette partisjo for så og lage til igjen ny partisjon)

nå er det ikke noe vannvittig viktig i den mappen så det er bare et irritasjonsmoment at jeg har en mappe med xx antall 100Mb på disken som jeg ikke har adgang til

har kjørt opp igjen maskinen med nøyaktig samme brukernavn og passord.

er det noe måte jeg kan få åpnet den på eller må jeg begynne å slette partisjon?

PS Stakkars dem som har fullt med private filer og får totalhavari når det ikke er nok å bruke samme brukernavn og passord for å få kontakt med mappene igjen!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du må gjøre først er å ta eierskap av disken ..

Ta av simple file sharing ( i folder options )

Deretter kan du accesse disse filene.. det samme skjedde med meg en gang og etter jeg gjorde dette kom jeg meg inn igjen

Skrevet

Det nytter desverre ikke å bruke samme login og passord for å få tilgang til den mappen. Du blir identifisert i windows miljø(bruker, grupper, etc) ved hjelp av et SID(security identifiers). Dette nummeret er unikt og begynner gjerne med f.eks S-1-3-0(creator owner) fulgt av en streng med andre identifiers(tall). For å ordne opp i dette må du være en såkalt "designated recovery agent", men da må du også ha et sertifikat og en nøkkel for å ha lov til å gjøre dette...

Mulig jeg tar feil, og at dette lar seg ordne pa alternative metoder, og i såfall; la oss høre:-)

Skrevet

Jeg hadde samme problemet en gang, men fikk tak i et prog som heter SuperERD 2002. Med dette programmet kan man lage en Emergency CD som man starter opp fra. Deretter kan man endre på alt av rettigheter, inkludert administrator passord etc...

Skrevet

Quote:

Den 2002-06-05 15:18, neuragen skrev:

(..) For å ordne opp i dette må du være en såkalt "designated recovery agent", men da må du også ha et sertifikat og en nøkkel for å ha lov til å gjøre dette...

Mulig jeg tar feil, og at dette lar seg ordne pa alternative metoder, og i såfall; la oss høre:-)

Det du snakker om er hva han hadde måtte gjort om han hadde slått på kryptering på filene. Så vidt jeg kan se har han ikke gjort det.

Så alt han trenger å gjøre er å slå av simple filesharing og ta eierskap som Suicid3 sa i ID2.

Skrevet

hehe...stemmer :grin:

Leste egentlig helt feil, men jeg var nettopp stått opp :smile:

[ Denne Melding var redigert av: neuragen på 2002-06-05 15:49 ]

Skrevet

Liker å se på meg selv som en som virkelig har peiling på XP,Men nå må jeg bare bøye meg i støvetfor den hjelpen jeg fikk (kan jo ikke vite alt)

det var som Suicid3 og KELViN sa og jeg fikk filene mine tilbake TAKK SKAL DERE HA !!!!!

det er sant at jeg aldrig krypterte filene mine

men jeg så det nummere som neuragen nevnte og det bare slettet jeg som eier

nå vet jeg hva jeg kan gjøre med andre som har samme problemet for jeg har sett det før uten at vi gadd bry oss om det

Takk Igjen for at dere gadd å bry dere :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...