Gå til innhold

Problemer med Checkpoints(savegames).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

FarCry har ligget på hylla en stund, men jeg bestemte meg nå for å innstallere og spille det, endelig.

Innstallerte spillet, lastet ned patch 1.3, og la inn den. Min versjon av spillet er forresten DVD(kjøpt her i Norge).

Spillet autosaver her og der, og jeg kan også da mens jeg spiller klikke Esc. og se disse Checkpoints.

Problemet er at hvis jeg avslutter spillet, og så starter det igjen, så er plutselig checkpoints siden helt tom!

Men ikke bare det - hvis jeg da velger å starte et nytt spill, får jeg allikevel opp en advarsel om at hvis jeg starter et nytt spill, vil dette overskrive de checkpoints jeg har fra før.

Når jeg så allikevel starter et nytt spill (får jo ikke loada noe checkpoint uansett), og så trykker Esc. mens jeg spiller, DA får jeg opp de 'gamle' Checkpointene.

Men hvis jeg da går ut til Main Menu, og så Campaign, og så Checkpoints, DA er Checkpoints siden helt tom igjen!

Har opprettet en Profile, og klikker Select på den, men Checkpoints siden er og blir tom når jeg først starter spillet.

Har litt på følelsen at jeg kanskje gjør en noob feil her, men i så fall kommer det ikke spesiellt godt fram hva man skal gjøre synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.

Ser at noen på nettet har hatt lignende problemer, men der ser det ut til å være p.g.a. at en profil er laget under WinXP Admin og ikke kan brukes av andre brukere.

Men jeg er eneste bruker på denne WinXP maskinen, og altså Admin.

Jeg ser nå at Checkpoint/save filene til FarCry har ikonet til Half Life 2!

Kan jo være at maskinen har assosiert .SAV med HL2, og at FarCry derfor ikke kan bruke dem?

Men da er det jo merkelig at jeg får tilgang på dem så lenge jeg holder på og spille, og trykker Esc.?

Det er kun dersom jeg går omveien om Main Menu eller starter spillet på nytt at jeg ikke finner noen Checkpoints.

Fader å, hadde liksom tenkt å spille dette spillet nå da...

Skrevet

Beklager, det er bare jeg som er idiot. :blush:

Det vil si, de kunne kanskje ha gjort det enklere, for jeg så ikke at jeg måtte klikke på level-navnet på venstre side først, og dukker savegamene opp på høyre side. Så siden jeg ikke klikka på navnet på venstre side, var jo alle 'rutene' helt tomme.

Men da er det greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...