Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken router skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Skal sette opp nettver hjemme når jeg får adsl på nyåret, jeg har 3 maskiner.

Naboen min som bor 150m unna skal også ta del i nettverket og internett fobindelsen.

Det går også en høyspentlinje mellom meg og naboen men den gir bare strøm til to husstander. Skal ha adsl fra telenor, kjøper også modem hos dem trur jeg (kanskje)

Har ikke så mye peiling på routere og slikt, noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal sette opp nettver hjemme når jeg får adsl på nyåret, jeg har 3 maskiner.

Naboen min som bor 150m unna skal også ta del i nettverket og internett fobindelsen.

Det går også en høyspentlinje mellom meg og naboen men den gir bare strøm til to husstander. Skal ha adsl fra telenor, kjøper også modem hos dem trur jeg (kanskje)

Har ikke så mye peiling på routere og slikt, noen forslag?

Skal du ha adsl fra telenor, må du jo få modemet derfra. Ellers kommer du ikke på nett uten videre...

Kjøp en linksys router fra komplett

Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge min personlige erfaring til dette.

 

Denne (komplett.no) 3com routeren er meget god. Har en slik hjemme, den står tilkoblet tre trådløse enheter samt maskiner på alle lan-portene. Selv når alle maskinene er aktive på nettverket har den ingen problemer med å holde koken og har aldri krasjet. Vi streamer alle musikk og video over nettverket + spilling på internett osv. Annbefaler denne til alle jeg kjenner og har ikke fått noen klager :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...