Gå til innhold

Endelig minnekort til 6630?


Limstift

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IKKE LØP OG KJØP!! De fungerer ikke.. Det er ikke riktig type kort på en måte, de som skal være til 6630 kommer i januar. Du får vente til da med å kjøpe de :thumbup:

Typisk.... Jeg kjøpte det dagen før du kom med advarselen. Henta det på posten nå og det virket jo ikke... Er det noen som vet hvorfor det ikke virker? Det er jo 1.8V dual voltage.

Lenke til kommentar

MPX.no må ha testet disse kortene da de går ut med at de skal virke i 6630..

 

Cellardude @ http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=346472&st=20

Jeg bestilte et RS-MMC-kort fra MPX.no, og det virket som de hadde kompatibelt kort. Dessuten skrev jeg under kommentarer i bestillingen, at det var en forutsetning for kjøp at kortet var kompatibelt med Nokia 6630, og at de evt. testet dette før de sendte noe. Dette selvsagt for å slippe å sende i retur.

 

Ordren ble effektuert dagen etter bestilling, og skal være på vei til meg, i følge de opplysninger MPX har sendt meg.

 

Ta kontakt med Dag Knutsen fra MPX.no, da han sikkert vet mere om dette.

Lenke til kommentar

^kissa^ og e_urkedal

 

Dette var bad news, dersom det stemmer at mpx.no sender meg kort som jeg på forhånd har bedt dem sjekke om er kompatible med 6630. Ja, det er angitt som forutsetning for kjøp.

 

Jeg har da annet å gjøre enn å betille minnekort til 6630. Fikk et fra komplett.no forrige uke, men det var helt feil voltstyrke, noe jeg først ble klar over da kortet var på vei, takket være denne nyhetsgruppen. Men komplett hadde suverene rutiner for tilbakelevering, det må jeg si. Ja ikke bare da, men totalt sett var jeg meget godt fornøyd med komplett.

 

Regner med at naboen mpx også har gode rutiner. Det virker slik så langt, selv om de selvfølgelig gjør en klar glipp dersom de sender et kort som ikke støttes av 6630, når jeg har bedt om at det sjekker det før de sender.

Lenke til kommentar

Cellardude..

 

Hvis du også får et kort som ikke virker i 6630, må vi nesten ta kontakt med MPX. MPX har jo bekreftet at disse minnekortene skal virke i 6630, mange ganger. De kan ikke bare komme ut med bekrefelser uten at de har testet det i telefonen selv.

 

Her er mailen som jeg sendte:

 

Heisannn!

Vet dere når dere får inn såkalte "Dual Voltage - 1.8v" RS-MMC minnekort som passer til Nokia 6630?

 

Her er svaret jeg fikk fra dem:

Hei

 

De har vi allerede i sortimentet. Se link under:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=3&...2&g2=401&g3=439

 

MVH Dag Olav Knutsen . GPS/Mobil Ansvarlig

 

Er det MPX som surrer enda engang? Jeg sender mail nå, og ber dem lese tisse trådene, anngående dette, her på forumet.

Lenke til kommentar

Nå er pakka kommet med minnekortet fra mpx.no.

 

*pakke opp*

 

Hmmm nå skal vi se om jeg også er uheldig...

 

*åpne varen*

 

Hmmm, forpakningen var i alle fall slik at den er lett å åpne, så slipper jeg saks eller tapetkniv... Og den ser fin ut dersom jeg må sende den i retu... ja, vi får nå se først...

 

*bytte kort i telefonen*

 

Hmmm... Da får vi åpne filbehandleren...

 

*bla i menyene*

 

Nei, f*** der står det "Ingen minnekort satt inn". Og dermed kan kortet ikke formateres heller. Javel, det var det.

 

*legge kortet tilbake i pakken*

 

Ok, da får jeg ta en runde med mpx.no . Dette var skuffende, så lenge jeg ga klar beskjed om at den MÅTTE passe til 6630 da jeg bestilte. Nå skal de få mannskiten sin tilbake!

 

Sh**! Lurer på om jeg skal sette hele telefonen på QXL. Jeg bytter telefoner såpass hyppig at jeg ikke gidder å vente på de der minnekortene.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Håper jo mpx.no dekker returen også. Det blir kanskje 20 kr som brev.

 

Har mailet mpx og dessuten fylt ut et returskjema på hjemmesiden deres.

 

Fikk forresten dette svaret fra mpx.no på mail:

 

"Hei igjen

 

Jeg har sendt denne videre til produktansvarlig på mobiltelefoner hos oss, men han er dessverre ikke tilbake her før 28. desember...

 

Du vil få tilbakemelding på dette så fort han har sjekket dette

 

Beklager at dette har oppstått"

 

 

Har jo svart på denne mailen, og sagt at jeg ikke ønsker å være skadelidende for at noen er borte til 28., og at dette her tross alt kunne vært unngått hvis man på min oppfordring hadde sjekket kompatibilitet før man sendte varen! Jeg har betalt inn over 600 kr for vare + frakt, og har ikke lyst å vente unødig.

 

På Komplett fikk jeg straks et returnummer, fylte ut dette, sendte det sammen med varen. Da varen var kommet i retur, fikk jeg en melding om at varen var kommet i retur, og venter nå bare på at pengene kommer inn på min konto.

Lenke til kommentar

Hvis dere leser her: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=335932&st=120

 

Der ser dere at MPX har skrevet her på forumet anngående da MPX for første gang gikk ut med at de virket i 6630. Etter MPX hadde lest at det var feil med minnebrikkene første gang, skrev de på MemoryCorp kortene; NB! Passer ikke til Nokia 6630.

 

Etter 1 uke merket jeg at de hadde fjernet dette fra MemoryCorp sine minnekort, og sendte mail til dem. Fikk som svar at de nye MemoryCorp kortene de fikk inn skulle virke.

 

Nå har jo mange av dere fått bekreftet fra MPX at de nye MemoryCorp som de fikk inn virkelig skulle virke. De må jo ha prøvd det i en 6630 først! Men tydeligvis virket de ikke.

 

Jaja, vi får bare vente til denne Dag Knutsen kommer på jobb igjen. Og anngående returen deres, MPX må selvfølgelig betale frakten også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...