Gå til innhold

Remote keystroke ting


bukk

Anbefalte innlegg

I mangel på en annen plass å poste dette prøver jeg her.

 

Det jeg prøver på er å mappe en tast på mitt tastatur til et en tast på et annen tastatur på en annen maskin.

 

Frks. Trykker jeg F1 på maskin nummer 1, skal F1 oxo trykkes ned på maskin nummer 2. Disse er i nettverk.

 

Har prøvd lignende som Netbus, BackOrifice, men BO har ikke muligheten så vidt jeg så, og Netbus finner jeg ikke noe documentasjon over protokollen. Saken er at jeg vil har ha en command line tool som trykker ned en key på den andre maskina.

 

Noen ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp.

Du skal da kode et enkelt server/klient program. Du sender informasjonen, altså et tastetrykk. Den infoen blir da sendt til mottakeren, et server program.

I det server programmet, tolkes mottatt beskjed og simulerer via Windows sine egne API-calls et tastetrykk.

Om du ikke har kunnskap innen programmering, så skjønner jeg godt om du ikke forstår det.

 

Kodet et lignende program selv for en kompis en kveld, skulle vise ham hvordan en trojan funker. Og at de ikke alltid er ondsinnede programmer. Han kunne ligge i sofaen med laptopen sin, som var tilknyttet hans lokale nettverk, og kontrollere winamp sin spilleliste på den stasjonære pcen. Ikke et eneste spor av programmet vistes på pcen hans, dvs prosesslisten hans og tok veldig lite minne :) Jeg kunne se hva slags programmer hans pc kjørte, pga enkle kommandoer som ble sendt over, og kjørt lokalt på hans pc. De ga sitt resultat og sendte det tilbake til klient programmet på laptopen.

 

Mulighetene er mange for slike programmer, pga de kan gjøre alt av det samme som en lokal bruker på den samme pcen kan gjøre. Ikke rart mange er paranoide når det gjelder slike programmer. Men dette er fremgangsmåten for alle Remote/Trojan programmer.

 

Men hva skal du bruke et slikt program til, om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...