Gå til innhold

For høy temp på mitt skjermkort?

kenny^

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et POV 6800gt og lurer på om en temp på 70-78 :dontgetit: under load er høyt? jeg klokker ikke og har orginal kjøler. kjører driver 66.93, idletemp ca

45-50.

tanken slo meg at kansje ikke føleren har bra nok kontakt.....venter på svar så får vi se om dette er normalt :whistle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt Gainward 6800 le ligger på ca 70-71 under load. Det samme gjorde mitt forrige 6800 le som jeg måtte levere inn pga. svartskjerm-problemet. Tror ikke det er så unormal temperatur. Kortet skal fint tåle denne temperaturen.

Skrevet
Kortet skal fint tåle denne temperaturen.

Under lang tid også? Dvs flere måneder/år?

Sliter med høy temp på mitt Radeon 9800Pro, vet ikke hva som er vanlig. Vanskelig å finne hvilke driftstemperaturer kortet klarer uten problemer. 70-78 grader høres unektelig høyt ut!

Skrevet
Jeg har et POV 6800gt og lurer på om en temp på 70-78 :dontgetit: under load er høyt? jeg klokker ikke og har orginal kjøler. kjører driver 66.93, idletemp ca

45-50.

tanken slo meg at kansje ikke føleren har bra nok kontakt.....venter på svar så får vi se om dette er normalt :whistle:

Dette er helt normalt på ett kort med slik ytelse ,ati 800xt kortene er langt varmere

Skrevet (endret)

Langt varmere???

Mitt x800 Pro vivo@XT PE kjører på etparogåtti grader under spilling ved 525/570 med stock kjøler, og det er et feilet XT kort (AD kjerne).

Et originalt XT PE kort, altså et som har bestått kriteriene til varmgang i forhold til frekvens burde da altså gå lavere enn dette.

Men tilbake til topic:

Idle tempen din ser grei ut iallefall, en kompis av meg har det samme kortet, og det ligger på 50+ idle, load tempen er jeg ikke sikker på akkurat nå, men skal prøve å finne det ut i løpet av dagen.

EDIT: Han sa at temperaturen lå på rundt 56 grader, når han sjekket temperaturmonitoren i nVidias kontrollpanel rett etter at han avsluttet spillet.

Hvor nøyaktig denne målingen er kan nok diskuteres, er det noen som vet av en bedre måte å sjekke temperaturene på slike kort, gjerne med en loggføringsfunksjon?

Hans specs: EPoX 8kda3j hovedkort med vannkjølt A64 2800+, 2x512MB TwinMos pc3200 DDR dimm, 2x vannkjølte 36GB Raptor s-ata.

Endret av Surre Sprett
Skrevet

Det er jo langt flere transistorer på de nye kortene så det er jo ikke så merkelig at temperaturen kan virke høy i forhold til hva en er vant med. Såvidt jeg har lest meg til på diverse forum så er det ikke uvanlig med rundt 70-75 grader under load.

Skrevet
Langt varmere???

Mitt x800 Pro vivo@XT PE kjører på etparogåtti grader under spilling ved 525/570 med stock kjøler, og det er et feilet XT kort (AD kjerne).

Et originalt XT PE kort, altså et som har bestått kriteriene til varmgang i forhold til frekvens burde da altså gå lavere enn dette.

Men tilbake til topic:

Idle tempen din ser grei ut iallefall, en kompis av meg har det samme kortet, og det ligger på 50+ idle, load tempen er jeg ikke sikker på akkurat nå, men skal prøve å finne det ut i løpet av dagen.

Hans specs: EPoX 8kda3j hovedkort med vannkjølt A64 2800+, 2x512MB TwinMos pc3200 DDR dimm, 2x vannkjølte 36GB Raptor s-ata.

Har aldrig hatt ett 800xt kort ,har lest i noen reviewes at det ligger ca 20 grader over nvidia 6800 gt kortet.

Skrevet

mitt club3d 6800GT kort kom opp i 107c under 3dmark03... :dontgetit: i en shuttle vell og merke da.

men når jeg tok av kabinett skallet, og fyrte opp NFSU2, lå den jevnt på 95c :cry:

ingen ting var overklokket.

men nå har jeg x800xt og det går ikke over 71C selv med overdrive på.. :thumbup:

Skrevet (endret)

takker for mange raske svar :thumbup: jeg ligger ca på 72C på NFSU2 fint og høre at dette er mer eller mindre et normalt fenomen med ca 70 C ;)

kansje værdt og nevne at jeg har 2 kabinettvifter en ut og en inn.

tempen faller rask så fort jeg begynner og idler.

romtempen var vel ca 25-27 når jeg sjekket tempen fyrer i peisen jeg se :D

Endret av kenny^
Skrevet

Er nok normalt ja. Når jeg ser på temperatur-tab`en på mitt 6800LE, så står "Core slowdown temperature" på 127C... Altså det begynner ikke å throttle før det blir 127C!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...