Gå til innhold

Min Pc fryser stadig..


Anbefalte innlegg

Plutselig fryser min pc og skjermen fylles med farger.

Dette skjer både ved spilling og ved vanlig internettbruk.

Noen ganger skjer det med en gang mens andre ganger skjer det ikke i det hele tatt.

Jeg har en misstanke om at det skyldes CPU`en da SiSandra gir beskjed om at Vcore Volt`en er for høy (noe den ikke er da den står på det laveste (1.650))

 

Dette startet så vidt jeg vet etter jeg stilte litt i min Bios, jeg valgte innstilningen aggresiv istede for optimal. Har gjort dette tidligere også men da skjedde det ingenting...

Cpu`er en AMD XP2600+, resten av mine specs står i profilen..

Håper noen av dere har noen gode svar på hva feilen kan være, er kjedelig å kjøpe ny prosessor vis feilen ikke ligger der..

 

Vis jeg må kjøpe ny prosessor har jeg lest at DENNE prossesoren er å foretrekke framfor en XP3200+ da den lett kan klokkes til samme hastighet, er dere enige i dette?!

(Ser det finnes en 35w utgave av samme prosessor som er dyrere, er den verdt de ekstra kronene?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville vel først prøvd å sette bios profilen tilbake til Optimal. Det ser ut til at cpu'en din kanskje blir for varm.

 

XP-M 2400+ er en bra prosessor. Jeg har selv 35w utgaven og den trasker av gårde på 2.4 ghz på 1.6 vcore uten problemer på en helt vanlig Shuttle med lufkjøling (heatpipe sakene). Siden den har ulåst multiplier og PowerNow teknologi så er det en meget fleksibel prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...