Gå til innhold

Lav poengsum i 3dMark 2001


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skaffet meg nettopp et Abit Siluro Geforce 4

Ti 4400. Dette kortet erstattet mitt "gamle"

Asus Geforce 3, men jeg får bare 7100 poeng i

3dMark 2001 uten noe overklokking(ca. 600 poeng mer enn med Geforce 3) med dette systemet:

 

HK: Asus A7M266 DDR

CPU: AMD Athlon T-Bird 1,4

512Mb PC2100 DDR-RAM

OS: Win2kpro

+ alt annet stash som ikke(?) innvirker på 3d-ytelsen

 

Jeg har prøvd med flere forskjellige Detonator drivere, og lagt inn de nyeste 4in1 driverne fra VIA.

Har til og med formatert.

 

Jeg vet at overklokking vil hjelpe, men jeg burde vel få 8000 poeng eller mer uoverklokket?

 

Det er litt kjipt å bruke så masse penger på et kort som bare yter bittelitt mer enn det gamle, så jeg håper noen kan hjelpe meg.

 

[ Denne Melding var redigert av: Ikarus på 2002-06-03 20:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det var en lav score ja.

 

Har samme kortet, får 8700 i 2001SE (ikke klokket)

 

Har:

XP1800+, abit KR7A-133r, 512 ddr 2100 og kjører win xp med alle drivere oppdatert..

 

Kan jo være siden du kjører win2k, men er litt merkelig at den ligger så langt under, noen mener jo også at du får høyere score i win2k?!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 20:20, Kjetil Lura skrev:

er jo bra det da med 7100 poeng,ikke bry deg om det da du merker ikke noen ting visuelt i spill om du for 8000 eller litt mere.

Kjetil


 

Hvorfor gnåler du om dette i hver eneste post som handler om 3DMark. Greit nok at du ikke synes noe særlig om programmet, men la andre teste hardwaren sin på den måten de vil. 3DMark er et ypperlig verktøy for å teste ytelsesforskjellen mellom forskjellige systemer. Når personen bare får 600 flere poeng enn med sitt gamle GeForce 3, sier det seg selv at noe er "galt" med oppsettet.

 

Bytheway, etter å ha lest endel av postene dine Lura, skjønner jeg at du aldri blir noen ny Ibsen - Men prøv å les LITT korektur på innleggene dine før du poster dem...

Lenke til kommentar

fordi det ikke er noen har noe si om du for 8000 eller 9000 i 3dmark,du merker ingen forskjell på det,

det er ikke noe galt med programmet det er ett glimrende test programm,men det tester ikke systemet som mangen tror det er kun grafikk,Har ikke tenkt å bli den nye ibsen heller om det var det du lurte på,les dine selv før du klager på meg, ingen er feil frie.

Kjetil

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-03 21:05 ]

Lenke til kommentar

Glemte å si at jeg kjører "vanlig" 3dMark 2001, fordi jeg ikke får innstallert 2001se. Jeg får en feilmelding som sier noe sånt som: 3dMark 2001se requires a processor with MMX instructions bla bla...

Vet ikke hvorfor den feilen kommer, siden jeg som sagt har en T-Bird 1,4.

Men går poengsummen opp over 1000 poeng hvis man bruker 2001se?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-03 21:03, Kjetil Lura skrev:

fordi det ikke er noen har noe si om du for 8000 eller 9000 i 3dmark,du merker ingen forskjell på det,

det er ikke noe galt med programmet det er ett glimrende test programm,men det tester ikke systemet som mangen tror det er kun grafikk,Har ikke tenkt å bli den nye ibsen heller om det var det du lurte på,les dine selv før du klager på meg, ingen er feil frie.

Kjetil


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kjetil Lura på 2002-06-03 21:05 ]</font>


 

Jeg er feilfri. =) Bare se på denne perfekte meldingen? Finner dere noen feil? ^^

 

Ikke oc kortet da det kan være noe feil med det? Da får du jo ikke pengene tilbake!

 

Forøvrig får jeg litt over 500 poeng med 3DM 2k1SE... Slå DEN dere :wink:

Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg er CPU-begrenset, men 600 poeng fra Geforce 3?

Jeg har sett flere med CPU'er som bare er litt bedre enn min(Athlon XP 1800+ f.eks.), som likevel får rundt 8000 poeng i 3dMark2001 med Geforce 3. Jeg mener at jeg får alt for lite i forhold til hardware'en min.

Å spille Morrowind uten hakking med mine forholdsvis høye innstillingskrav var noe jeg hadde gledet meg til, men det blei det ikke no av :sad:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ikarus på 2002-06-03 21:59 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Ikarus på 2002-06-03 22:39 ]

Lenke til kommentar

Har du prøvd å ligge inn siste AMD agp driveren?

Hovedkortet ditt bruker AMD north bridge, dvs at du må ha AMD sin agp driver.

Det skulle vært større forskjell mellom de to kortene, noe som tyder på at noe annet i systemet ditt kniper, hvis du f.eks har en gammel agp driver så klarer ikke windows'n din å presse nok data igjennom til skjermkortet, og du får lavere score.

Lenke til kommentar

7100 er jo egentlig lite da med det systemet. jeg har t-bird1400, pc2100ram og msi ti4400 å får 9300 med 29.40 driverne uten noe overklokking. tilogmed det gamle geforce3 kortet jeg hadde før ga meg mer en 7100 3dmarks. så det må nok være noe galt med systemet ditt ikarus.

Lenke til kommentar

7100 er LITE!! Jeg får 7500 med samme cpu og 768Mb sd ram med GF3 ti200. Da er systemet overklokka, men ikke ekstremt. Det vanligste jeg ser her på forumet er 10-12000+++ med GF4 4600 så du burde få litt mer.

 

Det hjelper MYE å overklkke skjermkortet da disse ofte kan klokkes til 4600 standard.

 

Jeg fikk ikke mere poeng i SE utgaven av 3dmark.

Lenke til kommentar

Takk for tipset FooKer!

Den nyeste AGP-driveren gjorde susen.

Fikk 8500 poeng, men nå kom det et annet problem:

korrupt grafikk!

Selv når jeg klokket kortet ned til laveste frekvens som Powerstrip tillot, så "danset" polygonene rundt på skjermen som en gjeng fjortiser på speed.

Hjelp!

Er kortet ødelagt eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg innstallerte alle drivere på nytt, men den korrupte grafikken ble ikke borte.

Jeg har jo ikke overklokket kortet, så jeg bør vel få nytt av komplett hvis det er ødelagt?

 

Har forresten åpent kabinett akkurat nå

 

[ Denne Melding var redigert av: Ikarus på 2002-06-04 00:31 ]

Lenke til kommentar

Fjern alt du har av ekstra skjerm/grafikkstyring, inkludert powerstrip. Installer den siste XP-driveren.

Fjernet fjortissene ?

Kanskje har du en korrupt driverfil, da laster du ned en helt ny en.

Har du riktige northbridge-drivere ?

Hjelper det ikke returnerer du kortet og får et nytt.

Ingen funk ? Skaffe deg et annet, eksempelvis et asus-kort.

 

[ Denne Melding var redigert av: Rudolph på 2002-06-04 02:03 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...